عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن MY BOOK – هارد اکسترنال وسترن MY BOOK   و اغلب هارد دیسک های ۳.۵ اینچی اکسترنال به دلیل نیاز به آمپر بیشتر دارای یک منبع تغذیه جداگانه میباشند. بیایید نگاهی بیاندازیم به داخل یک هارد اکسترنال وسترن MY BOOK. همانگونه که در شکل زیر مشاهده می فرمایید، پس از باز کردن قاب باکس اکسترنال ما شاهد یک هارد دیسک وسترن دیجیتال با رابط اتصال ساتا  SATA هستیم که بوسیله یک برد الکترونیکی به نام تبدیل ساتا به USB این امکان را به ما می دهد که هارد دیسک را بصورت اکسترنال از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل نماییم. بعد از باز کردن هارد اکسترنال وسترن MY BOOK علاوه بر هارد آن کانورتر که یک برد الکترونیکی جهت تبدیل برد ساتا هارد به USB را مشاهده می کنیم. توجه کنید که این برد خاص نه تنها پس از اتصال به هارد ساتا آن را به USB تبدیل میکند بلکه این قطعه اطلاعات کاربر USER را رمز گذاری  Encrypt نیز مینماید می کند که اگر کاربر USER هارد را باز کرده و مستقیم بدون این قطعه به کیس وصل کند اطلاعات قابل دیدن نیستند.

عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن MY BOOK
عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن MY BOOK

مشکلات رایج در عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن MY BOOK

این هارد اگر دچار نوسان یا ضربه شود علاوه بر آسیب خود هارد امکان خرابی قطعه  اینترفیس نیز وجود داردو در صورت عدم تعمیر قطعه اطلاعات مشتری به صورت قفل می باشد و هیچ اطلاعات قابل رویت نیست اما ما به شما این مژده را می دهیم که خانه سخت افزار تنها نماینده انحصاری PC-3000 در ایران می باشد و ما مشکل این مدل هاردها را بوسیله PC3000 بصورت امن حل خواهیم کرد. PC3000 قابلیت رمز گشایی کردن Decrypt هارد اکسترنال وسترن MY BOOK را دارد و میتوان هارد داخلی را مستقیما به PC-3000  متصل و اطلاعات را استخراج نمود. تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال WESTERN DIGITAL خود را به ما بسپارید.

هارد اکسترنال وسترن MY BOOK از کیفیت خوبی برخوردار می باشند اما در حفظ این هارد باید تلاش بیشتری کرد از دیگر ایرادات شایع هارد اکسترنال وسترن MY BOOK که موجبات عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن MY BOOK می باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن my book بدلیل بدسکتور ناشی از نوسانات ولتاژی
  • ظرفیت صفر هارد اکسترنال my book به دلیل خرابی رام و یا ماژول های فیرم ویر
  • صدای غیر متعارف به دلیل ضربه و یا سقوط از بلندی
  • صدای نا متعارف کلیک کلیک مربوط به خرابی هد های خواندن و نوشتن به دلیل شوک ( نوسانات برق و یا ضربه)
  • کند شدن شدید هارد وسترن به دلیل خرابی ماژول های فیرم ویر
  • روشن نشدن هارد به دلیل خرابی در کانورتر SATA به USB
  • روشن نشدن یا شناسایی نشدن هارد وسترن دیجیتال به علت خرابی برد هارد دیسک به دلیل نوسانات ولتاژی
  • روشن نشدن هارد وسترن دیجیتال اکسترنال به دلیل خرابی منبع تغذیه
  • روشن و خاموش شدن و یا اصلا روشن نشدن هارد به دلیل خرابی سوکت پاور و یا سوکت اتصال USB
  • و …

توجه داشته باشید هارد های اکسترنال به دلیل ماهیت پرتابل بودن و قابل جابجایی بودنشان بیشترین احتمال سقوط و ضربه را دارند. همچنین برای این ساخته نشده اند که در هنگام حرکت از مکانی به مکانی دیگر از آنها استفاده نمایید، زیرا هر نوع شوک و نوسان می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به اطلاعات و هارد شما وارد نماید.

 

امتیاز این پست

16 دیدگاه برای “عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن MY BOOK

  1. ادیب عنبری گفته:

    سلام هارد اکسترنال بنده my book چهار ترا بایت هستش وقتی به کامپیوتر وصلش میکنم اطلاعات داخلش شامل پوشه ها و کلاً فایل های داخلش قابل ویرایش و یا مثلاً قابل پاک کردن نیستن ، علت چیه؟؟؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      علت های مختلفی از جمله ویروس یا مشکلات سخت افزاری هارد ( خرابی هد رایت هارد) می تونه باشه
      شما بهتره اطلاعات خودتون رو به یک هارد دیگه انتقال داده سپس هارد رو یا full format یا به کمک نرم افزار هایی مانند low level format فرمت کامل انجام بدین اگر مشکلات MBR یا خرابی های لاجیکال باشه با این کار برطرف می کنید.

      ۱
      ۰
  2. کاظم گفته:

    درودبرشما
    هارداینجانب ازنوع اکسترنال ۳ترابایت usb3مدلWD My Book Essentialهست
    الان که وصل میکنم به سیستم پیغام فرمت میاد بالا وچون اطلاعات مهمی روش دارم ریسک نمیکنم فرمتش کنم
    بنظ شمامشکل ازچی میتونه باشه ممکنه مربوطه به درایورش باشه که بروزرسانی نشده یامشکل دیگه ای داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      نه درایور هیچ مشکلی نداره یا MBR هارد شما به مشکل خورده است که فایل سیستم درست رو پیدا نمی کنه یا هارد شما دچار بدسکتور یا خرابی های فیزیکالی مثل اسیب هد ( البته یکی از هد ها)شده است که MBR هارد که محل ذخیره فایل سیستم ادرس نواحی دیتا ادرس نواحی خالی هارد و بقیه رو نمی تونه بخونه بهر حال هارد باید توسط یک کارشناس بررسی و دیتا به صورت امن بعد از مشخص شدن خرابی ریکاوری شود.

      ۰
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      هد رایت خراب اما هد read سالم است پس شما می توانید اطلاعات رو از روی هارد کپی کنید اما نمی توانید اطلاعات جدید روی هارد کپی کنید
      این هارد باید ارسال کنید بررسی کنید ومشخص بشه خرابی کدوم هد هارد یا کدام منطقه از هارد مشکل داره سپس اون قسمت از هارد اصلاح یا از هارد حذف شود
      سپس می توانید از این هارد به درستی استفاده کنید

      ۰
      ۰
  3. اریا گفته:

    با سلام
    یک هارد ۴ ترا وسترن مای بوک دارم که وقتی داشتم از یک هارد دیگه به داخل این هارد اطلاعات (تقریبا ۳ ترا) منتقل می‌کردم یک دفعه اعلام که به مقصد (هارد ۴ ترا) دسترسی ندارد، اون لحظه اولین مسیر هارد رو هم نشون می داد ولی وقتی ریست کردم دیگه اون رو هم نشون نداد خواستم از repair ویندوز استفاده کنم نشد حتی دیگه safe remove هم نشد دیگه کلا درایو نشون داده نشد البته تو disk management هارد رو raw نشون می ده ولی می زنم فرمت کنه پیغام آماده نبودن دیسک رو می ده. ضمنا از زمانی که مشکل پیدا کرده صدای قیژ قیژ می ده.
    ممنون می شم بفرمایید مشکل از کجاست؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      دلایل raw شدن در بیشتر مواقع دو دلیل عمده داره خرابی در MBR هارد و دلیل دوم خرابی فیزیکال هارد می باشد که خرابی فیزیکال هم می تونه به دلیل وجود بد سکتور خرابی FW یا کلا مشکل از هد های هارد باشه که اصلاح این موارد باید توسط یک متخصص انجام شود اما اصلاح MBR اگر اطلاعات مهم نباشد اصولا با دستور Format اصلاح و برطرف میشه پس اگر با Format مشکل حل نشود باید هارد رو به شرکت جهت تعمیر و اصلاح خرابی ارجاع دهید

      ۰
      ۰
      • آریا گفته:

        با سلام
        ممنون از پاسختون
        روز بعد مجدد امتحان کردم بی هیچ مشکلی متصل شد، حالا نمی دونم اشکال مکانیکی یا منطقی بوده یا صرفا داغ کردن هارد. به نظر شما یک بار هارد رو فرمت کنم و اطلاعات رو مجدد روش بریزم با توجه به اینکه یکبار چنین مشکلی پیش اومده آیا می شه به این هارد اطمینان کرد؟ یا بهتر یکبار توسط متخصصین هارد تست بشه؟
        ممنون

        ۰
        ۰
  4. محسن گفته:

    سلام هارد اکسترنال WD My BooK چهار ترا دارم
    هارد به سیستم وصل بود و داشتم از یکی از درایو های سیستم به درایو دیگه ای انتقال فایل انجام میدادم(از سیستم به هارد اکسترنال نه)
    در میان راه ارور نمایش داده شد و سیستم هنگ کرد وقفل شد
    هرکاری کردم سیستم بالا جواب نمیداد و پنجره ها بسته یا explorer ری استارت نمیشد
    منم از روی کیس سیستم رو ری استارت کردم
    بعد بالا اومدن سیستم دیگه هارد اکسترنال بالا نمیاد
    روی سیستم دیگه هم هارد بالا نمیاد، هارد رو به هر سیستمی وصل میکنم روشن میشه وصدای چرخش هد میاد حتی سیستم اسم هارد و مدلش رو شناسایی میکنه اما بالا نمیاد، تو دیسک منیج منت هم نشونش نمیده
    ممنون میشم راهنمایی کنید چکار میشه کرد

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      هاردتون با توجه به استفاده ای که ازش داشتید طی دوره بدسکتور گرفته
      و عدم شناسایی شده اگر دیتا و هارد براتون اهمیت داره باید تشریف بیارید شرکت هارد رو براتون چک کنم
      باید هاردتون از باکس خارج بشه و زیر دستگاه pc3000 قرار بگیره برای ریکاوری یا تعمیرات

      ۰
      ۰

دیدگاهتان را بنویسید