تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال WESTERN DIGITAL  کند شدن در اجرای دستورات ، بدسکتور ،  عدم شناسایی هارد اکسترنال اینترنال صدای اضافی از هارد وسترن از ایرادات شایع در نمونه هاردهای وسترن می باشد.

خانه سخت افزار با در اختیار داشتن کادری مجرب و آموزش دیده قادر به برطرف کردن کلیه ایرادات و تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال Western Digital در کمترین زمان ممکن است.برخی از اشکالات شایع همراه با  توضیح و علت خرابی را نیز مختصرا  خدمتتان شرح می دهیم:

کند شدن شدید و تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال

یکی از شایع ترین ایرادات هارد وسترن دیجیتال اکسترنال که بسادگی بوسیله پی سی ۳۰۰۰ قابل رفع میباشد خرابی ناحیه سرویس در یک یا چند ماژول می باشد. هر چند عوامل دیگری نیز هستند که می تواند موجب کندی و از کار افتادن هارد اکسترنال وسترن دیجیتال می شوند.

تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال
تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال

در این حالت هارد وسترن دیجیتال اکسترنال بسختی دیتکت میشود ( یا زمان بسیاری برای دیتکت شدن صرف می شود ) و در هنگام کپی برداری از اطلاعات و یا کپی کردن اطلاعات بر روی هارد دیسک عملیات متوقف و یا توام با خطا  ، غیر قابل انجام است. تعمیر کند شدن هارد اکسترنال وسترن wd در خانه سخت افزار با اطمینان و در اسرع وقت انجام میشود. اما هارد وسترن دیجیتال با مشکلات دیگری نیز همین رفلکس را خواهد داشت:

  1. بدسکتور اخص در ابتدای هارد دیسک هارد اکسترنال وسترن دیجیتال
  2. کثیفی  و یا تنظیم نبودن هدها در هارد اکسترنال وسترن دیجیتال
  3. خرابی ماژول خاص در ناحیه سرویس هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

هارد روشن شده اما دیتکت نمی شود

در این ایراد جهت تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال WESTERN DIGITAL اصولا هارد روشن شده و هد JUMP کرده و از پارک خارج میشود ، موتور هارد به سرعت لازم میرسد و همه چیز تقریبا سالم است اما هارد وسترن دیجیتال در سیستم شناسایی نمی شود و از هارد هیچگونه صدای اضافه شنیده نمی شود . این ایراد اصولا ایراد فریم وری می باشد و هد سالم است برای ریکاوری نیاز به PC3000 و فریم ور مشابه است تا ایرادات فیرم ویری هارد دیسک وسترن دیجیتال اکسترنال برطرف شود. گاها” لازم است برد هارد دیسک به ساتا تبدیل شود، اما هارد وسترن دیجیتال با مشکلات دیگری نیز همین رفلکس را خواهد داشت:

  1. خرابی ماژول های فیرم ویر هارد وسترن دیجیتال
  2. خرابی رام در برد هارد وسترن دیجیتال
  3. خرابی ناحیه خاص از برد هارد وسترن دیجیتال

هارد صدای کلیک و تق تق می دهد

جهت رفع و تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال WESTERN DIGITAL در این حالت که شروع به چرخش میکند و صدایی شبیه به در زدن ( کلیک کلیک ) تق و تق از هارد شنیده میشود. هارد دیسک باید بصورت کامل بررسی شود. جهت تعمیر هارد وسترن دیجیتال باید تمام چک ها انجام شود. در این مورد ممکن است ایراد از یک یا چند عامل زیر باشد :

  1. خرابی برد هارد دیسک وسترن دیجیتال : نوسانات ولتاژی موجب صدای ناهنجار تق و تق از هارد میشود زیرا هد هارد وسترن دیجیتال نمی تواند مکان دقیق را پیدا کند.
  2. خرابی یک یا چند هد هارد وسترن دیجیتال : ممکن است به علت سوختن و یا خرابی یک یا چند هد مکان یابی به درستی انجام نشود.
  3. خرابی ماژول های فیرم ویر هارد وسترن دیجیتال : به راحتی با خراب شدن ماژول های خاص هارد دیسک وسترن دیجیتال هارد به صدا می افتد
  4. ضربه  و یا افتادن هارد وسترن دیجیتال : ضربات و شوک های شدید به راحتی میتواند مکان پلتر ها را عوض کرده هد ها را شکانده و یا هر دو را خم و نابود کند.
  5. خرابی رام هارد وسترن دیجیتال : هارد دیسک وسترن دیجیتال دارای اطلاعات خاصی بر روی برد الکترونیکی خود میباشد که در صورت خرابی میتواند موجب صدای ناهنجار شود.

هارد صدای وینگ وینگ می دهد و نمی چرخد

هارد دیسک صدای بسیار ریز و متناوب دارد مانند وینگ وینگ و موتور هارد به دوران در نمی آید ممکن است پس از چندین بار تلاش  هارد وسترن دیجیتال به طور کامل  خاموش شود. در این نمونه هد در مکانی غیر از ناحیه پارک بر سطح پلتر فرود آمده است  پارک شده و در اصطلاح هد در سطح پلتر گیر کرده است.

برای ریکاوری و تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال با این وضعیت  نیاز به جراحی هارد و اصلاح هد می باشد لازم به ذکر است که برای جراحی هارد نیاز به کلین روم کلاس ۱۰۰ می باشد و اگر در فضای غیر از کلین روم باز شود هارد برای همیشه غیر قابل تعمیر و ریکاوری می شود.

بدسکتور در هارد وسترن دیجیتال

نیاز به رفع بدسکتور از طریق PC3000 و سپس ریکاوری دیتا و پس از ریکاوری اقدام به تعمیر کردن سکتورهای هارد جهت  استفاده مجدد از هارد وسترن دیجیتال.

هارد روشن نمی شود یا پس از روشن شدن خاموش می شود

ایراد روشن نشدن هارد اصولا مربوط به برد هارد وسترن دیجیتال می باشد و باید بعد از تعویض و یا تعمیر برد هارد و نمونه سازی ROM هارد شروع به استخراج دیتا کرد. اما چندین عامل دیگر نیز می توانند موجب شوند تا هارد وسترن روشن نشود هرچند که برد هارد ما سالم باشد:

  1. خرابی رام هارد وسترن دیجیتال
  2. خرابی هد هارد وسترن دیجیتال
  3. خرابی برد هارد وسترن دیجیتال
  4. خرابی کانکتور هارد وسترن دیجیتال
  5. کثیفی برد هارد وسترن دیجیتال

مشکل در ظرفیت هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال

خرابی در بعضی از ماژول های ناحیه سرویس میتواند موجب کم شدن ظرفیت  هارد اکسترنال وسترن دیجیتال شود ممکن است صفر یا حدود ۳۲ مگ باشد که خیلی کمتر از ظرفیت اسمی هارد میباشد.

خرابی در کانکتور اتصال به کابل USB

به دلیل خشن برخورد کردن و یا اتصال مکرر کابل USB  به هارد اکسترنال WD این یکی از رایج ترین ایرادات میاشد که کانکتور اتصال موجود بر روی برد هارددیسک شکسته و یا خراب میشود. متاصفانه همیشه قابلیت تعمیر یا تعویض سوکت USB وجود ندارد و در مواقعی جهت تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال باید برد کاملا تعویض شود. در زمان اتصال هارد دیسک به کابل USB  کاملا صبور باشید.

مشکلات بسیار زیادی ممکن است برای هارد شما پیش بیاید که باید آن ها را بررسی کرد و گاها چندین ایراد پی در پی به دلایل گوناگون اتفاق خواهد افتاد که کار بررسی را کمی دشوار خواهد کرد.

  • فرمت یا پارتیشن بندی نمی شود
  • در بایوس مادربرد دیتکت نمی شود
  • هارد از نظر فیزیکی سالم ولی دیتا خوانده نمی شود
  • هد هارد یا اسپیندل موتور سوخته یا گیرپاچ کرده است

اصولا برای تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال WESTERN DIGITAL نیاز به PC3000 می باشد مخصوصا هاردهای وسترن جدید و اصولا بعضی از نرم افزارهای موجود در بازار و اینترنت علاوه بر تعمیر هارد، خرابی هاردهای فوق را بیشتر کرده و کار کارشناسان بازیابی را سخت تر می کند پس اگر هارد دچار مشکلات بالا شد از سپردن هارد خود به افراد غیر متخصص جدا خودداری نمائید.

خانه سخت افزار تنها نماینده انحصاری PC3000 به روز ترین ابزار ریکاوری در دنیا آماده است در صورت بروز مشکل در اسرع وقت هارد شما را بدون هزینه در حضور شما چک کرده و ایراد هارد شما را پیدا کند.برای تعمیر هارد وسترن می توانید به نمایندگی مجاز آن مراجعه کنید.

در صورت بروز مشکل برای هاردهای شما متخصصین خانه سخت افزار با پشتیبانی متخصصین ACE LAB در خدمت شما عزیزان می باشند تمام ابزار الات و کارشناسان شرکت در تلاشند که در صورت وجود هر گونه مشکل برای هارد شما بتوانند با کمترین هزینه و بهترین کیفیت  اطلاعات شما را بازیابی نمایند.جهت تعمیر هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال خود با ما تماس بگیرید.

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)

72 دیدگاه برای “ریکاوری هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال

  1. میثم گفته:

    سلام خسته نباشی
    بند ی هارد اکسترنال وستر دیجیتال دارم
    هارد روشن میشه چراغش همه چی رواله
    فقط موقع ریختن فایل یا جابه جا کردن از رو ۱۰۰ مگا میاد درجا میرسه به صفر مگا فایل جا به جا نمیشه شما میتونین کمکم کنین

    ۲
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      هارد شما ممکنه یک هدش اسیب دیده باشه یا منطقه ای از هارد خراب شده است این هارد دیگه تا تعمیر اساسی نشه هارد امنی نیست اگر اطلاعات مهمی دارین و نمی توانید ریکاوری کنید بهتره هارد رو ارسال کنید شرکت هارد ریکاوری و بعد از ریکاوری اگر هارد قابل تعمیر بود تعمیر شود

      ۲
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      روشن شدن یا روشن نشدن چراغ led چندان مهم نیست اون یک led روی برد هست
      باید دید که ایا شما روشن می مونه یا بعد از مدتی روشن شدن خاموش میشه ( خود هارد که هنگامی که دست می گیرین از طریق لرزش هارد متوجه خواهید شد)
      حال اگر روشن می مونه اما بالا نمی اید مشکل فریم ویر یا در اصطلاح سیستم عامل خود هارد مشکل دارد
      اما اگر روشن می شود اما بعد از مدت کوتاهی حال باصدا خاموش می شود فیزیکالی هارد مشکل داشته ودر اصطلاح باید جراحی شود البته جراحی صرفا برای نجات اطلاعات انجام می شود
      حال باید دید مشکل هارد شما کدوم از موارد فوق هست
      که تشخیص این امر مستلزم بررسی توسط کارشناس می باشد

      ۲
      ۰
  2. مجید آذری گفته:

    سلام و وقت بخیر
    بعضی موقع از داخل هارد دیسک وسترن دیجیتال بنده صدای تق تق می آمد و سه ، چهار بار هم در ویندوز وقتی به دایرکتوری های هارد مورد مراجعه می رکدم کامپیتر هنگ کرده و هارد در وسط کار شناسایی نمی شد.
    بعد هارد دیتکت نشد و بعد از یک روز کامپیوتر را روشن کردم هارد در اول شناسایی شد و چند بار صدای تق تق ضعیف از داخل هارد شنیده شد وقتی فایل های هارد دیسک را در هارد دیگر کپی می کردم بعد از کپی ۲۰،۳۰ فایل هارد دیسک در وسط کپی فایل ها هنگ کرد و دیگر داخل پارتیشن ها نتونستم وارد شوم
    حال هارد شناسایی نمی شود
    ممنون

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      هارد شما با توجه به نواسان برق طی دوره استفاده شما خرابی به خودش گرفته که این خرابی روی هد هاردتون تاثیر گذاشته،اگر که سیستم شما هنگ میکنه مشکل ضعیفی هد هارد شماست،دیتا شمای زیر هد قرار داره طی دوره استفاده نوسان برق باعث ضعیفی یا با ضربه فیزیکی،از بین رفتن هد هاردتون میشه.
      حال اگر هارد شما صدای تق تق بده یعنی هد هاردتون از بین رفته و قابل تعمیر و استفاده نیست،اما اگر دیتا شما مهم در هر صورت تشریف بیارید شرکت چک اولیه رو انجام بدم تا بتونم گزارش دقیق تری بهتون بدم.

      ۰
      ۰
  3. عادل گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من هارد wd رو توش فیلم ۴کا زدم انداختم تلویزیون نگا کردیم بعد فرداش یکی از درایو هایی که اطلاعات مهمی هم توش دارم آیکنش نشون میده ولی باز نمیکنه مینویسه نیاز به فرمت داره تو رو خدا راهنمایی کنید

    ۱
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      اتصال هارد به گوشی یا TV اشتباه هست بهترین کار اتصال هارد به لب تاب سپس اتصال لب تاپ به TV از طریق کابل HDMA است
      اما الان باید بررسی بشه فرمت نکنید اگر اسیب سخت افزاری به خاطر اتصال به TV ندیده باشه می تونید از نرم افزار های ریکاوری استفاده کرده و پس از ریکاوری ان هارد رو فرمت کنید اما اگر اتصال به TV باعث اسیب سخت افزاری شده به هیچ عنوان نباید زیاد به هارد فشار اورد و برای ریکاوری امن باید ارسال کنید شرکت.

      ۱
      ۰
  4. سارا گفته:

    سلام هارد من بدسکتور داشت تق تق صدا میداد و هنگ میکرد هارد و دادم تعمیر یکی دوماه نشده همون مشکلها رو داره وسط کار صفحه آبی با نوشته های سفید میاد و ریست میشه بیشتر وقتایی که تو اینترنتم اینجور میشه .

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      اگر مراحل تعمیر هارد به درستی انجام شود نباید این مشکلات را داشته باشد! اما اغلب هارد هایی که صدای تق تق می دهد تعمیر نخواهند شد و ما هارد هایی را که تعمیر می کنیم، یک ماه هم مهلت چک کردن به مشتری خواهیم داد هارد شما با این مشکلات صد درصد درست تعمیر نشده است و باید مجدد به مرکزی که بابت تعمیر از شما پول دریافت کرده اند مراجعه نمایید.

      ۱
      ۰
  5. سارا گفته:

    سلام هارد من به خاطر ولتاژ بالای پاور بردش سوخته .
    wd 1T blue
    ۲۰۶۰ – ۸۰۰۰ ۳۹ – ۰۰
    rev, p1
    من این برد و لازم دارم هیچ جا پیدا نکردم میگن باید جراحی بشه این هاردتم میسوزه باید یه هارد دیگه بخرم هزینه هاش خیلی میشه چکار کنم راهنمایی لطفا ممنون

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      اگر شما به یک کارشناس مراجعه کردین و به شما گفته جراحی، پس یعنی هدش خرابه یعنی اونا اول بردش رو عوض کردن و بعد فهمیدن با تعویض برد خود هد نیز ایراد دارد!
      پس اگر شما هم برد رو عوض کنید نتیجه نخواهید گرفت برد یک رابط بین هارد و کامپیوتر هست فقط همین. تازه اگر هم برد این هارد رو پیدا کنید این برد باید با هارد یکی شود همینطوری نمی تونید عوض کنید
      اگر اطلاعات مهمی ندارین قید این هارد رو بزنید.

      ۱
      ۰
  6. Amin گفته:

    سلام خسته نباشید
    من میخواستم فرمت هاردم رو از fat 32 بکنم exfat
    چون فایل های بالای چهار گیگ رو نمیشه کپی کرد
    خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد واسه هارد؟
    چون برای فلش و رم این کارو کردم اوکی بود

    ۰
    ۰
  7. وحید محمدی گفته:

    سلام من یک هارد(wdc wd10ezrx-00a3kb0 ata) دارم که حجمش ۳۲ مگابایت شده. باید چیکارش کنم ؟؟
    (مشکل در ظرفیت هارد اکسترنال WD وسترن دیجیتال
    خرابی در بعضی از ماژول های ناحیه سرویس میتواند موجب کم شدن ظرفیت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال شود ممکن است صفر یا حدود ۳۲ مگ باشد که خیلی کمتر از ظرفیت اسمی هارد میباشد)

    ۰
    ۰
  8. امیرحسین هاشم لو گفته:

    با سلام من یک هارد اکسترنال وسترن دیجیتال دارم که از دستم در ارتفاع ۳۰سانتی روی تخت که نرم هست افتاد . ولی متاسفانه وقتی به لپ تاب وصل کردم صدای تق تق میده و روی لپ تاب فقط یه صدای وصل شدن میاد ولی شناسایی نمیکنه .
    آیا قابل تعمیر هست و ارزش تعمیر داره . ممنونم

    ۱
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      اگر اطلاعاتی نداشته باشین این هارد قابل تعمیر نیست فقط میشه اطلاعات رو نجات داد اون هم با جراحی چون هاردی که به علت اسیب هد هارد نیاز به باز شدن درب اصلی هارد باشه دیگه غیر قابل استفاده است.

      ۱
      ۰
      • پردیس گفته:

        سلام. منم همین مشکل رو دارم؟امکان ریکاوری اطلاعات چقدر هست؟من داخل هارد کلی سریال داشتم و مهم تر از اون عکس هایی داشتم که دیگه متسافانه جای دیگه ای نریختم؟ هزینه اش خیلی زیاد میشه و امکان برشگتشون چقدره؟

        ۰
        ۱
        • خانه سخت افزار گفته:

          اگر هارد شما هم از ارتفاع سقوط کرده پس شرایط بالا رو داره ولی اگر اتفاق دیگه ای افتاده لطفا با جزئیات تو ضیح بدین تا راهنماییتون کنم.امکان برگشت اطلاعات هست برای هزینه لطفا با شماره های تماس خانه سخت افزار تماس بگیرید.

          ۰
          ۰
  9. امین گفته:

    سلام و عرض ادب
    یک هارد ۲ ترا وسترن آبی روی سیستم دوربین مدار بسته دارم با حدود ۵ سال کارکرد (به طور مداوم روشن مگر در زمان قطعی برق). اخیرا صدای خرت خرت از دستگاه شنیده میشه که باور دارم از هارد هست. البته همون طور که می دونید مدتیست برق ها متاسفانه روزانه قطع و وصل می شوند.
    آیا نیاز به تعمیر هارد هست؟ آیا تعمیر پذیر هست کلا؟
    باتشکر

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      هارد ۵ ساله کار کرده هارد های DVR بر خلاف هارد های سیستم همیشه در حال اوررایت بوده و توانی بیش از هارد های کامپیوتر مصرف می کنه توصیه من تعویض این هارد می باشد
      چون در حال حاضر هم در حال ضبط بوده و تا از کار نیفتد یعنی توانایی کار کردن دارد بهر حال اگر اطلاعات DVR مهم می باشد پیشنهاد من تعویض هارد است

      ۱
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      باید صدا رو چک کنیم اما برای چک کردن سلامت هارد می تونید از نرم افزار هایی مانند harddisk sentinel استفاده کنید سلامت هارد و ساعت های کارکرد هارد نمایش داده می شود

      ۰
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      چه کمکی از دست من بر میاد فعلا که هارد سالمه وداره کار می کنه اما برای اطمینان بیشتر از اطلاعات بک اپ بگیرین
      اما اگر هنوز اصرار دارین بررسی بشه بهتره اطلاعات رو از روی هارد بردارین و هارد رو ارسال کنید برای read و write کامل

      ۰
      ۰
  10. مدی گفته:

    سلام
    من یه هارد وسترن دارم که چون به لپ تاپی وصل کردم که یو اس بی های خراب داشت(اتصالی داشتن) دیگه کارد نکرد
    اولش روشن میشد ولی تو مای کامپیوتر نشون نمیداد ولی بعدش دیگه روشن نشد اما توی دیوایس منیجر میدیدمش و حجمشم نشون میداد
    اگر بردش سوخته باشه بعد از تعویض اطلاعاتش به همون شکلی که بوده برمیگرده؟ یا بعد از ریکاوری پوشه بندیاش بهم میریزه؟
    و اینکه اگر بخوام حضوری مراجعه کنم باید از قبل نوبت بگیرم؟ چون تهرانم نیستم و میخوام بدونم چقدر طول میکشه؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      زمانی که برد اسیب می بیند با تعویض برد و مشابه سازی برد قدیم روی برد جدید دیتا هیچ اسیبی نمی بیند اما در بعضی از مواقع اگر مطمین هستین ایراد از برد هارد هست و به عنوان مثال نوسان برق وجود داشته ممکنه به مدیای خود هارد نیز اسیب وارد شده باشد که باید این مراحل بررسی شود و بر اساس خرابی گزینه های دیگه هم مانند اسیب هد بررسی شود
      نیازی به نوبت نیست اما در بعضی از موارد نیاز به زمان زیادی برای ریکاوری اطلاعات می باشد و ممکن است شما مجبور شوید چند روز در تهران معطل شوید بهترین کار ارسال از طریق پست یا تیپاکس بوده با بسته بندی درست اما بهر حال تصمیم گیری با شماست

      ۰
      ۰
  11. احمد گفته:

    سلام
    یه هارد یه ترا وسترن دیجیتال آبی دارم که بعنوان هارد دوم ازش استفاده می‌کنم. امروز رایانه‌ام موقع بالا اومدن رو لوگی ویندوز گیر میکرد. بعد از جدا کردن هارد یه ترا، سیستم بدون مشکل بالا اومد. وقتی هم سیستم روشنه، به محض اتصال هارد، بازم سیستم میره تو انجام عملیات و به هیچی پاسخ نمیده تا زمانی که هارد رو جدا کنم.
    به نظرتون مشکل از چه قسمت هارد هست و آیا قابل تعمیره؟

    ۰
    ۰
  12. مرتضی مفاخری گفته:

    سلام یه هاردمدلWD10JMVWدارم ازدستم افتادهدش شکسته ایادرست میشه هرجابردیم میگن بایدیه هاردشبیه این پیداکنی تا باداخل اون هاردعوض بشه متاسفانه هاردمشابه پیدانمیشه حدوددوسال هست فیلم عروسیمون توش هست ممنون میشم کمکمون کنید

    ۱
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      بانک هارد های مشابه ما زیاده می تونید ارسال کنید بررسی کنیم و اگر هارد مشابه اون موجود بود جراحیش رو بزنیم اما ریکاوری یا عدم ریکاوری اون به هد هارد خرابتون بستگی داره اگر هددبه پلتر شما که محل ذخیره اطلاعات است اسیب وارد نکرده باشه اطلاعات بازیابی می شود اما اگر هد به پلتر اسیب وارد کرده باشه حتی با جراحی هم به اطلاعات نخواهیم رسید که این امر بعد از جراحی مشخص می شود.

      ۰
      ۰
  13. مهدی گفته:

    سلام . من هارد اینترنال وسترن آبی رو دارم . حدودا یک سالی میشه که خریدم . امروز متوجه شدم که هارد به صورت رندم خودشو انگار هی ری استارت میکنه . و این بعد یک دقیقه تا دو قیقه تکرار میشه . موقعی که این اتفاق میفته کلا سیستم فقل میکنه . من از برنامه hd sentinel از همون اول استفاده میکردم و چک میکردم . موقعی هم که این اتفاق میفتاد من چک کردم و هارد کاملا سالم نوشته شده بود . میشه راهنماییم کنین .

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      نرم افزار های سلامت هارد فقط توانایی خواندن لاگ های هارد رو دارن و بعضی از هارد ها که log نمی ندازن پس این نرم افزار ها هم این ها رو سالم می بینه اما بهر حال ری استارت کردن سیستم صرفا همیشه از هارد نیست و ممکنه ram و قسمت های دیگه هم اسیب دیده باشه اما برای مطمین شدن بهتره که یک هارده دیه روس سیستم بذارید و چک کنید ببینید سالمه یا هنوز سیستم ری استارت می کنه
      اما اگر ایراد از خود هارد باشه درست کردن اون کار شما نیست باید بیارید بررسی کنیم

      ۰
      ۰
  14. حسین گفته:

    سلام هارد وسترن دیجیتال دارم بردم پیش تعمیرکار گفته بردش شکسته امکانش نیست دیگه خوب بشه تنها راه حلی که گفت این بود که باید بره شرکت سازنده هارد تا بشه اطلاعات هارد رو بشه کپی کرد شما میتونین کمکم کنین آیا خوب میشه یا اگه نه امکانش هست که فایل هایی که ریختم توش رو بردارم

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      برد هارد وظیفه برق رسانی دارد،در واقع برق مورد نیاز هارد رو از سیستم گرفته و به هارد منتقل میکند تا هارد روشن شه
      اگر برد هارد شما آسیب دیده دلیلی بر اینکه به دیتا شما نرسیم وجود صد درصدی نداره اینکه نیاز باشه شما ببرید شرکت WD
      اگر با توجه به ضربه فیزیکی،هد هارد شما شکسته،که اصلی ترین اجزا هارد،هد است و دیتا شما زیر هد هارد قرار میگیرد
      در اون صورت هم باز نمیتونم بگیم صد درصد دیتا شما ریکاوری نمیشه،اگر هد آسیب دیده باشد،باید تعویض شه،که نیاز به یه هارد مشابه داریم و پروسه سخت افزاری که جراحی شود
      اگر توضیح کاملتری خواستید،تماس بگیرید شرکت راهنماییتون کنم که اگر مایل بودید ارسال کنید شرکت کار بازیابی هارد شما انجام شود.

      ۰
      ۰
  15. حیدری گفته:

    سلام.وقتتون بخیر
    هارد۵۰۰ وسترن سبز اینترنال دارم که سلامتش حدود ۸۹ درصد بود یکدفعه سیستم هنگ کرد و ارور صفحه ابی داد و ریستارت شد و هارد شناسایی نشد بعد از ربع ساعت سیستم روشن کردم و ویندوز اومد بالا ولی باز پس از گذشت ده دقیقه مجدد تکرار شد و ارور صفحه ابی زد و اجازه مطالعه نداد و سیستم ریستارت و دیگه هارد شناسایی نشد حالا از طریق کابل ساتا روی مادربورد بعنوان هارد دوم یا اصلی با هر سیستمی در ویندوز و بوت مادربورد قابل شناسایی نیست ولی با تبدیل ساتا به usb در ویندوز در سیستم منیجر و سیستم منیجمنت شناسایی میشه ولی در منیجمنت حجم منفی پنج هزار کیلو هست. با ی هارد مشابه فقط برد جابجا کردم(فقط ظاهری برد عوض شد. فریمور یا تنظیمات یا کار خاصی اگه باید برای برد عوض کردن انجام بشه , انجام ندادم) و باز هیچ تفاوتی ایجاد نکرد . هارد صدای خشن و غیر عادی ندارد .لطفا راهنمایی بفرمایید

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      هارد شما با توجه به نواسانات برقی که بهش وارد شده در واقع مشکل بدسکتوری گرفته
      طی استفاده از هارد اگر برق بره،باعث نواسات برقی میشود و حال یا هارد شما ضعیفی هد پیدا میکند و عدم شناسایی میشود و یا هد از بین میرود
      که هارد شما گذینه دوم رو ندارد و فقط ضعیفی هدِ
      زحمت بکشید برام بیارید تا چک کنم

      ۰
      ۰
  16. محمود گفته:

    سلام ، وقت بخیر
    من یه هارد وسترن دارم یک‌ترا وقتی میزنیش به سیستم چراغش روشن میشه و هارد فعال میشه چون میگیریش دست اون لرزش معمولیش را داره ولی لپ تاب نمیخوندش وبالا نمیاد ، اینا میشه چیکار کرد

    ۰
    ۰
  17. سام گفته:

    سلام وقت بخیر ۲ هارد ۵۰۰ وسترن بلو دارم یکیش بعنوان هارد دوم هرکدومم جدا پارتیشن شدن ولی دومیه موقع کپی فایل باعث هنگی سیستم میشه قفل میشه و کپی نمیشه نهایتا و گاهی یه صدایی شبیه دور گرفتن میده ولی نمیتونه کامل دور بگیر تازه اینجوری شده سالم بود یه دونه یه ترا وسترن بلو داشتم اون هم همچین صدایی میداد و هی از سیستم خارج میشد که دیگه بالا نیومد مشکل از کجاست از نوع هارده چیکار کنم این سومین هارد که داره مشکل پیدا میکنه

    ۰
    ۰
  18. سبحان مرادزاده گفته:

    درود من یه هارد دو ترا وسترن برا دی وی آر دارم که ضبط نمیکنه یا اینکه بعضی وقتها ضبط می‌کنه …دوسه بار فلش کردم ولی بروز ضبط می‌کنه دیگه ضبط نمیکنه بعضی وقتها یک هفته ضبط می‌کنه بعد متوقف میشه ضبطش
    با این توضیحی که دادم هزینه تعمیرشو میتونید حدودی بفرمایید که ارسال کنم هارد رو

    ۰
    ۰
  19. امیر گفته:

    سلام
    هارد من اینتزنال وسترن است که دیتکت نمیشه، و فقط در ابتدای روشن کردن کامپیوتر صدای چرخیدن به اندازه چند ثانیه از هارد می اید و بعد به طور کامل صدا قطع میشود، و هنگام نصب ویندوز ۷ درایو ها دیده نمیشوند.
    ممنون میشم که راهنمایی کنید

    ۰
    ۰
  20. سینا صداقت گفته:

    سلام وقتتون بخیر. یه هارد یک ترای وسترن داریم که به علت ضربه آسیب دیده بود، دادیم شرکت کانون بازیابی اطلاعات توی تهران گفتن مشکل هد داره و ظاهرا یه هد هم پیدا و جراحی کردن هارد رو و در نهایت گفتن اطلاعات قابل بازیابی نبود، به نظرتون امیدی هست که با تعمیر مجدد یا بررسی یه متخصص دیگه امکان بازیابی فراهم شه چون اطلاعات روی هارد خیلی حیاتی بودن مسئله هزینه هم زیاد مطرح نیست فقط می‌خوام بدونم ممکنه مرکز دیگه‌ای بتونه اطلاعات رو برگردونه؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر شرکت کانون بازیابی اطلاعات دارای تکنسین های قوی هستند اگر دلیل بازیابی نشدن رو،سطح پلتر خط داشتن،گفتند یعنی شما هرجای دنیا هم ببرید بازهم دیتا ریکاوری نمیشه
      زیرا دیتا شما زیر هد و روی پلتر که دیسک اصلی هست قرار میگیرد
      و اگرپلتر خط داشته باشد،یعنی هد خراب باعث ایجاد خط شده!
      باز اگر مایلید عکس هاردتون رو واتساپ کنید چک کنم اگر هدش موجود بود بیارید برامون

      ۰
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      با سلام
      صدایی که از هارد شما شنیده میشود نشانه خوبی نیست و به زودی احتمال از کار افتادن هارد وجود دارد.لطفا از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید و هارد رو به یه مرکز بازیابی انتقال بدین

      ۰
      ۰
  21. رضا گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    یک هارد ۲ ترا وسترن دارم که به لپ تاپ وصل بود و در حال انتقال از هارد به سیستم بودم که باطری لپ تاپ تمام شد وقتی دوباره روشن کردم سیستم رو یادم رفت دوباره اون فایل شناسایی روش رو اجرا کنم و ادامه کپی رو زدم
    دسترسی به فایل هام و هارد از بین رفت و حالا هارد فقط فرمت exFat میشه و ntfs فرمت نمیشه و سرعت کپی رو هارد شده ۳ کیلو بایت! مشکلش چیه؟ و باید چیکار کرد؟ ممنون

    ۰
    ۰
  22. یوسف گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    یه هارد دیسک سه ترابایت دستکتاپی دارم که از ارتفاع بسیار کمی (نزدیک به پنجاه سانت) سقوط کرده، اما متاسفانه الان که به سیستم وصل میکنم، صدای عجیبی از هد دیسک میاد و فکر میکنم مشکل هدکلیک باشه
    میخواستم بدونم اولا آیا قابل تعمیر هست و دوما هزینه تعمیرش چقدره؟
    در ضمن بازگردانی دیتا هم برای تو اولویت نیست
    باتشکر

    ۰
    ۰
  23. نوید گفته:

    درود خسته نباشی خدمت اساتید محترم وکارشناسان محترم.
    بنده هارد وسترن بنفش ۲ترابایت دارم که به دستگاه dvr متصل بوده واز کار افتاده روشن میشه ولی بالا نمی اید که دستگاه شناسایی کنه وهر ۱۰ ثانیه صدای یک دیپ میده مشکل چیست وحدودا هزینه تعمیر چقدر است وایا ارزش تعمیر دارد یاخیر.؟

    ۰
    ۰
  24. مهدی شمسی گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت پرسنل متخصص شرکت خانه سخت افزار ایرانیان…
    بنده یک هارد یک ترابایت سیلیکون پاور مدل A80 دارم که متاسفانه در اثر یه شوک الکتریسیته ساکن در اثر دست موقع جدا کردن از TV به گفته متصدی نمایندگی گارانتی شرکت متین واقع در خیابان چها ر باغ بالا اصفهان(در گیری هد)پیدا کرده و دیگه به درد نمیخوره و اطلاعاتش هم قابل بازیابی نمی باشد.لذا خواستم ببینم که هارد قابل تعمیر و برگرداندن اطلاعات هست یا نه؟
    لازم به ذکر است که وقتی مجدد هارد را به کامپیوتر وصل میکنم یه صدای دینگ دینگ ابتدای کار می‌کنه و هارد لرزش هم داره و ال ای دی داخل هارد هم روشن میشه ولی اطلاعات بالا نمیاد.

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به نوسان برق شدیدی که به هارد وارد شده هاردتون مشکل سخت افزاری پیدا کرده
      ما دو نوع مشکل سخت افزار داریم
      اول هد پارک هست دوم هد از بین رفته در مرحله اول برای ریکاوری اطلاعات هد گیر کرده روی سطح پلتر رو آزاد میکنیم اگر هد نشکسته باشه،اطلاعاتتون رو ریکاوری انجام میدیم ولیکن اگر مشکل هارد شما هد از بین رفته باشه،باید هد مشابه هاردتون رو داخل بازار پیدا کنیم و تعویض قطعه انجام بدیم
      همه این پروسه ای که گفتم خدمتتون پنجاه به پنجاه میباشد
      باید تشریف بیارید شرکت هارد رو براتون چک کنم باتوجه به مشکل هارد قیمت بگم خدمتتون

      ۰
      ۰
  25. مقداد کارگری گفته:

    با سلام و وقت بخیر. من یک هارد یک ترا وسترن دارم که مشکل شناسایی داره. روی سیستم میاد ولی ظرفیت هیچی نمی زنه و رمز گذاشتم روش. اطلاعات خیلی مهمی روش دارم که نیازه رسکاوری بشه ایا امکان بازگردانی اطلاعت هست؟

    ۰
    ۰

دیدگاهتان را بنویسید