بدسکتور گیری هارد با دستور چک دیسک هنگامی موثر خواهد بود که شما خطاهای هارد درایو خود را به درستی درک کنید. ( یا حتی رفتار عجیب و غریبی که در اولین نگاه ممکن است هیچ ارتباطی به هارد درایو نداشته باشد).

دستور چک دیسک(chkdsk) ویندوز می­تواند یک نجات­ دهنده باشد. در اینجا یک راهنمای کامل برای استفاده از ابزار چک دیسک chkdsk که همراه با هر نسخه از ویندوز می­باشد، ارائه می­شود.قبل از آن پیشنهاد می کنیم مقاله ای که با عنوان «بدسکتور چیست» تدوین شده را مطالعه کنید،تا ادامه کار برایتان آسان باشد.

رفع بد سکتور هارد با دستور chkdsk ویندوز

ابزار چک دیسک Check Disk، همچنین به عنوان دستور chkdsk شناخته می­شود (چونکه شما از آن فرمان برای اجرایش استفاده می­کنید). این دستور کل هارد درایوتان را برای پیدا کردن مشکل،تعمیر هارد و بدسکتور گیری و رفع آن اسکن می کند. این یک ابزار خیلی هیجان ­انگیزی نیست ( و همچنین زمان بر هم هست)، اما واقعا می­تواند به جلوگیری از مشکلات بزرگتر و از دست دادن اطلاعات در دراز مدت کمک کند. chkdsk چندتا کار انجام می­دهد که به چگونه اجرا شدن آن وابسته است:

  • کار اصلی chkdsk اسکن یکپارچگی فایل سیستم و متادیتای فایل سیستم بر روی پارتیشن دیسک و رفع هرگونه خطاهای منطقی فایل سیستم است که پیدا کند. چنین خطاهایی ممکن است شامل خرابی در کل جدول اصلی (MFT) باشد، توصیف­ کننده ­های امنیتی بد با فایلها و یا حتی انحرافات مهر زمانی یا اطلاعات سایز فایل در مورد فایلهای شخصی، باشند.
  • همچنین chkdsk می­تواند به صورت آپشنال هر سکتور موجود بر روی دیسک را برای جستجوی بدسکتورها اسکن کند. بدسکتور به دو صورت مشخص می­شوند: بد سکتور نرم، که می­تواند زمانی رخ دهد که اطلاعات خیلی بد نوشته شده باشند، و بد سکتورهای سخت زمانی رخ می­دهد که دیسک از لحاظ فیزیکی آسیب دیده باشد. chkdsk برای رفع این مشکلات از طریق تعمیر بدسکتورهای نرم تلاش می­کند و بدسکتورهای سخت را علامت­گذاری می­کنند بطوری که آنها دوباره استفاده نخواهند شد.

البته در کل در تعریف بد سکتور ما سه نوع بدسکتور داریم که می توانید به مقاله بدسکتور چیست و چگونه تعمیر میشود مراجعه نمایید.همۀ اینها بسیار فنی هستند، اما نگران نباشید: شما لازم نیست ورودی و خروجیها را درک کنید و نیازی نیست چگونگی عمل آنها را متوجه شوید و یا نحوۀ کار کردن آنها را بدانید.

رفع بد سکتور هارد با دستور chkdsk
رفع بد سکتور هارد با دستور chkdsk

ما توصیه می­کنیم که chkdsk را هر چند ماه یکبار بعنوان بخشی از پروسه تعمیر و نگهداری روزمره به­ همراه استفاده از یک ابزار S.M.A.R.T برای درایوهایی که آن را حمایت می­کنند، اجرا کنید. شما همچنین باید این را درنظر بگیرید که در زمان هایی که ویندوز بصورت غیرعادی خاموش می­شود (ازجمله پس از افت برق و یا کرش کردن سیستم) این دستور را بهتر است اجرا کنید. گاهی اوقات ویندوز بصورت خودکار در هنگام بالا آمدن این اسکن را اجرا می­کند، اما اغلب اوقات شما باید اینکار را انجام دهید. حتی اگر شما فقط مشکلات عجیب و غریب با اپلیکیشن هایی دارید که بارگذاری نمی­شوند یا کرش کرده­ اند و قادر به حل آنها با یک راه دیگر نیستید، بهتر است شما  گزینه chkdsk  و چک کردن دیسک را در نظر بگیرید.

بعنوان مثال: من یکبار مشکلی داشتم که برنامۀ Outlook بطور ناگهانی در زمان بارگذاری، سریع کرش کرد. پس ازعیب­ یابی­های زیاد، اسکن chkdsk  مشکل را حل کرد. من در مکانی که داده های Outlook ذخیره میشد چند بدسکتور داشتم و خوشبختانه، chkdsk قادر به بازیابی سکتورها و بدسکتور گیری در مورد من بود و پس از آن همه ­چیز به حالت عادی بازگشت.

اگر chkdsk با مشکلات مواجه شود (به­ خصوص بدسکتورهای سخت افزاری) که نمی تواند آن ها را تعمیرکند، اطلاعات غیرقابل استفاده می­شوند. این احتمال زیاد نیست، اما می­تواند رخ دهد. به همین دلیل، شما باید همیشه مطمئن باشید که بصورت روتین یک پشتیبان­گیری خوبی از اطلاعات می­گیرید و بک ­آپ کامپیوترتان را قبل از اجرای  chkdsk گرفته ­اید.

ابزار chkdsk تقریبا  در تمام نسخه­  های ویندوز یکسان کار می کنند. ما با ویندوز ۱۰ در این مقاله کار خواهیم کرد، بنابراین اگر شما در حال استفاده از ویندوز ۷ و یا ۸ هستید، ممکن است صفحۀ نمایش آن کمی متفاوت باشد، اما chkdsk همان کار را انجام می­دهد و ما هرجا که روندش متفاوت باشد به آن اشاره می­کنیم. ما همچنین در مواردی که شما حتی نمی­توانید ویندوز را بوت کنید در مورد اجرای chkdsk  از Command Prompt صحبت می­کنیم.

روش بدسکتور گیری هارد بوسیله دستور چک دیسک

اجرا کردن ابزار چک دیسک از دسکتاپ ویندوز آسان است. در فایل اکسپلورر، بر روی درایوی که می­خواهید چک کنید، راست کلیک کنید و سپس “Properties” را انتخاب کنید.

رفع بد سکتور هارد با chkdsk ویندوز 7,8,10
رفع بد سکتور هارد با chkdsk ویندوز ۷,۸,۱۰

در پنجرۀ properties ، به تب “Tools” بروید و بر روی دکمۀ “Check” کلیک کنید. در ویندوز ۷، بر روی دکمه “Check now” نوشته است.

رفع بد سکتور هارد با chkdsk ویندوز 7,8,10
رفع بد سکتور هارد با chkdsk ویندوز ۷,۸,۱۰

در ویندوز ۸ و ۱۰، ممکن است به شما اطلاع داده شود که هیچگونه خطایی بر روی هارد یافت نشده است. شما هنوز هم می­توانید قابلیت اسکن دستی را با کلیک کردن بر روی  “Scan drive” انجام دهید. این اولین اجرا یک اسکن بدون تلاش برای هرگونه تعمیر خواهد بود، پس در این زمان  این دستور کامپیوتر را راه ­اندازی مجدد نخواهد کرد. اگر اسکن سریع دیسک هرگونه مشکلی را نشان دهد، ویندوز آن گزینه ری استارت را به شما نشان خواهد داد. اگر میخواهید آن را مجبور کنید، باید از command prompt برای اجرای chkdsk استفاده کنید (به این موضوع در ادامۀ مقاله پرداخته می­شود).

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

پس از اینکه ویندوز درایوتان را اسکن کردید، اگر خطایی یافت نشد، شما فقط لازم است روی دکمۀ “Close” کلیک کنید.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور گیری با chkdsk ویندوز

در ویندوز ۷، هنگامیکه شما بر روی دکمۀ “Check now” کلیک می­کنید، شما یک دیالوگی را می­بینید که به شما اجازۀ انتخاب چندین گزینۀ اضافی را می­دهد (یعنی اینکه آیا شما هم می­خواهید بطور خودکار خطاهای فایل سیستم تعمیر شوند و یا برای شناسایی بدسکتورها اسکن شوند). اگر شما می­خواهید که کاملترین چک دیسک را انجام دهید، جلو بروید و هر دو گزینه را انتخاب کنید و سپس “Start” را کلیک کنید. فقط آگاه باشید که اگر شما اسکن سکتورها را اضافه کنید، بررسی کردن دیسک می­تواند مدت زمان زیادی طول بکشد. بهتر است کاری که شما می­خواهید انجام دهید زمانی باشد که شما کامپیوترتان را برای چند ساعت نیاز ندارید.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
 

اگر شما تعمیر خطاهای فایل سیستم یا اسکن برای بدسکتور را انتخاب کردید، ویندوز قادر نخواهد بود که اسکن را در زمانیکه دیسک در حال استفاده می­باشد انجام دهد. اگر این اتفاق بیفتد، بنابراین گزینه Cancel را کلیک کرده و با استفاده از گزینه schedule a disk check چک کردن سیستم را به زمان دیگری موکل نمایید، که شما راه­ اندازی مجدد ویندوز را انجام دهید.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

 

برسی اجرای چک دیسک با فرمان cmd 

اگر شما مطمئن نیستید که آیا یک چک دیسک را برای راه ­اندازی مجدد در زمان بعدی برنامه ­ریزی کردید یا نه، بسادگی می توانید آن را  در Command Prompt بررسی کنید. شما نیاز به اجرای Command Prompt با دسترسی مدیریتی دارید. Start را فشار دهید و “command prompt” را تایپ کنید. بر رویش راست کلیک کنید و از منوی ظاهر شده، گزینۀ “Run as administrator” را انتخاب کنید.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

در prompt، دستور زیر را تایپ کنید (کلمات درایو را در صورت لزوم جایگزین کنید مثلا” ممکن است درایو شما D  باشد).

chkntfs c:

اگر شما چک دستی از درایو را برنامه­ ریزی کرده اید، شما یک پیام بخاطر آن مشاهده می­کنید.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

اگر ویندوز برای چک کردن خودکار درایو، برنامه­ ریزی شده باشد شما با یک پیام متوجه این موضوع میشوید ، پیغام این است:  volume کثیف the volume is dirty ، که فقط بدین معناست که آن با خطاهای احتمالی پرچم­گذاری شده است. این بعنوان نشانه­ ای که ویندوز چک کردن آن پارتیشن را در زمان استارت بعدی شروع کند، استفاده می­شود. اگر هیچ اسکن خودکاری برنامه­ ریزی نشده باشد، شما فقط یک پیام را خواهید دید که شما بدانید که volume کثیف نیست volume is not dirty.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

اگر در استارت بعدی ویندوز یک چک دیسک برنامه ­ریزی شده است، اما الان تصمیم گرفته ­اید که نمی­خواهید چک دیسک اتفاق بیافتد، شما می­توانید چک کردن را با تایپ کردن دستور زیر لغو کنید:

chkntfs /x c:

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

شما هیچ بازخوردی از اسکن لغوشده نخواهید داشت، اما لغو شده است. این دستور در واقع دستورالعمل  فرمان chkdsk برای شروع بعدی را مانع میشود. اگر شما راه ­اندازی مجدد برای پیدا کردن اسکن برنامه ­ریزی شده را انجام دهید، ، ویندوز حدود ده ثانیه به شما زمان خواهد داد تا اگر تمایل داشتید آن فرمان را کنسل کنید.

تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز
تعمیر هارد بدسکتور با دستور chkdsk ویندوز

رفع بدسکتور هارد با cmd

اگر شما مایل به استفاده از Command Prompt هستید (و یا شما به خاطر اینکه ویندوز به درستی بوت نمی­شود مجبور به استفاده از  آن هستید)، شما می­توانید کمی کنترل را برای فرایند چک کردن دیسک بیشتر کنید. بعلاوه، اگر شما از ویندوز ۸ و یا ۱۰ استفاده می­کنید، Command Prompt تنها راه برای تعمیر خودکار و یا اسکن بدسکتور به صورت ترکیبی می­باشد. برای باز کردن Command Prompt با دسترسی مدیریتی، کلیدهای  Windows+X  را فشار دهید و “(Command Prompt (Admin  انتخاب کنید. دستور از تعدادی از سوئیچهای اختیاری حمایت می­کند، اما ما بیشتر با دوتای از آنها سروکار داریم: /f و/r .

اگر شما فقط به خودی خود از فرمان chkdsk استفاده کنید، درایوتان را در حالت فقط خواندنی اسکن می­کند، خطاها را گزارش می­دهد اما تلاشی برای تعمیر آنها نمی­کند. به همین دلیل، معمولا بدون نیاز به راه ­اندازی مجدد کامپیوتر، اجرا می­شوند.

رفع بدسکتور هارد با cmd
رفع بدسکتور هارد با cmd

اگر می­خواهید دستور chkdsk تلاشی برای تعمیر خطاهای فایل سیستم منطقی در طول اسکن کند، سوئیچ /f را اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر درایو فایلهایی دارد که در حال استفاده هستند (و یا احتمالا استفاده خواهند شد)، از شما خواسته می­شود تا اسکن برای راه ­اندازی مجدد بعدی برنامه ­ریزی کنید.

chkdsk /f c:

رفع بدسکتور هارد با cmd
رفع بدسکتور هارد با cmd
اگر می­خواهید از دستور chkdsk برای اسکن بدسکتورها نیز استفاده کنید، شما باید از سوئیچ /r استفاده کنید. هنگامیکه شما از سوئیچ r / استفاده میکنید، سوئیچ /f ضمنی است، به این معنی که chkdsk هر دو خطاهای منطقی و بدسکتورها را اسکن می­کند. اما در حالیکه انجام اینکار واقعا لازم نیست، همچنین به چیزی صدمه نمیزند اگر شما هر دوسوئیچ /r و /f را دردستور به طور همزمان استفاده کنید .

chkdsk /r c:

رفع بدسکتور هارد با cmd
رفع بدسکتور هارد با cmd

اجرای  chkdsk /r  کاملترین اسکن را برروی درایو انجام میدهد، و اگر شما گه گاهی برای بررسی سکتور کوتاهی می­کنید، ما به شدت توصیه می­کنیم که آن را حداقل بصورت دوره­ای انجام دهید.

البته، پارامترهای دیگر که شما می­توانید از chkdsk استفاده کنید، وجود دارد. بنابراین، برای کامل کردن موضوع و لذت بردن شما از آنها در زیر به برخی دیگر از امکانات آنها اشاره شده است:

C:\>chkdsk /?                               کمک برای نمایش تمام حالات دیسک چک و سوئیچ هایش نمایش داده می­شود

CHKDSK [volume[[path]filename]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:size]] [/B]

نام درایو (به همراه دونقطه)، نقطه، و یا نام volume  تعیین می­شوند. volume
فقط FAT / FAT32: فایلها برای بررسی تکه تکه شدن فایل تعیین می­شوند. filename
رفع خطاهای بر روی دیسک. F/
در FAT / FAT32: مسیر کامل و نام هر فایل بر روی دیسک را نمایش می­دهد.

 

در فایل سیستم NTFS: پیام پاکسازی را در صورت وجود نمایش می­دهد.

/V
بدسکتورها نشانه گذاری و اطلاعات قابل خواندن ترمیم و ریکاور می شوند(ضمنی F/). /R
فقط  NTFS: تغییر اندازۀ لاگ فایل به میزان خاصی از کیلوبایت.اگر اندازه مشخص نشد، سایز فعلی نمایش داده می­شود. /L:size
در ابتدا volume برای پیاده شدن مجبور می­شود و در صورت لزوم تمام دسته­ها برای  volume باز می­شوند و سپس اعتبار میگیرند (مبتنی بر F/). /X
فقط NTFS: چک کردن با شدت کمتری از ورودیهای شاخص انجام می­شود. /I
فقط NTFS: از چرخۀ چک کردن در داخل ساختار پوشه پرش میک­ند. /C
فقط NTFS: دوباره بدکلاسترها برروی volume ارزیابی می­شوند(مبتنی بر R/). /B

سوئیچ /I یا C/ باعث کاهش میزان زمان مورد نیاز برای اجرای CHKDSK توسط پرش چک خاصی از volume می­شود.

امیدواریم که دستور chkdsk هر چه مشکل در هارد دیسک شما ممکن است اتفاق بیافتد را حل کند، و شما بتوانید از کامپیوترتان بصورت نرمال استفاده کنید.

۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)

40 دیدگاه برای “رفع بدسکتور هارد با دستور chkdsk در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      وقتی شناسایی هارد کامل از بین می رود کاری از دست شما بر نخواهد امد
      این هارد اگر اطلاعات مهمی داشته باشین باید توسط دستگاه های سخت افزاری ریکاوری شود
      اما اگر اطلاعات مهمی هم نداشته باشین صرفا هارد شما باید تعمیر شود
      مطمینا وقتی هارد شما شناسایی رو از دست داده باشه نخواهید توانست ویندوز نصب کنید

      ۲
      ۰
  1. رضا گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    هارد من تا باز میکردم یه پیغام Recycle Bin …………ظاهر میشد که گزینه yes , no داشت . باعث شد یک سری از فایل های من حذف بشن . من در گوگل جستحو کردم یه نفر گفت که در cmd دستور chkdsk g:/f رو وارد کن . من اینکار رو کردم الان هارداکسترنال من اصلا بالا نمیاد و هارد رو که وصل میکنم درایو هارد مینویسه My Passport و NTFS رو مینویسه . هارد رو روی سیستم دیگه چک کردم بالا آورد روی سیستم خودم بالا نمیاره

    ۰
    ۱
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      من نفهمیدم الان مشکل شما بالا اومدن یا نیومدن هارد شماست یا ریکاوری فایل های پاک شده شما
      اما اگر بحث ریکاوری مطرح است استفاده از نرم افزار های توی سایت وجود دارد می تونید استفاده کنید یا برای ریکاوری می تونید ارسال کنید شرکت
      اما اگر بالا نیومدن هارد شما الان مهم است بهتره در this pc در قسمت disk managment رو ببینید بعضی وقت ها نیاز اونجا روی هارد خود کلید راست کرده وبرای شناسایی یک اسم به این هارد add کنید
      در رابطه با هزینه وزمان نیز باید بررسی شود بر اساس نیاز شما مثلا فقط تعمیر یا تعمیر وریکاوری زمان و هزینه مشخص می شود.

      ۰
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      اگر در قسمت disk managment هارد رو نمی بینی مشکل از هارد یا پورت USB شما می تونه باشه این هارد رو روی یک سیستم دیگه هم چک کنید کابل خودتون رو ترجیحا عوض کنید اگر مشکل حل نشد و هارد همچنان در هیچ سیستمی بالا نیومد باید برای بررسی این هارد رو به یک متخصص ارجاع دهید اما اگر هارد شما در یک سیستم دیگه بالا اومد بهتره لب تاب خود رو بررسی کرده.

      ۰
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      دستور لغو بشه
      وقتی شما دستوری به هارد می دین خودتون انتخاب کردین اما اگر بعد از اجرا متوجه استباه بشین که شما نمی توانید دستور دوم که لغو دستور اول رو صادر کنید چون دستور اول تغییراتی در حال شما ایجاد کرده این سوال مانند اینه دستور بدین که یک لیوان پر اب روی زمین ریخته بشه بعد پشیمون بشیندستور بدین دوباره اب به لیوان برگرده
      اما توصیه من به شما اینه که از دستکاری بیشتر این هارد پرهیز کرده ودر صورت درست بودن اطلاعات به یک متخصص این امر رو محول کنید

      ۱
      ۰
  2. احسان گفته:

    سلام .اول سیستمم خطای blue screen داده با توجه به اطلاعات سایتتون Chkdsk کردم که انجام نمیشه و علتشو write protect زده و از رجیستری مقدار storage device رو صفر زدم که صفت readonly بشه .اما هنوز همین خطای write protect میزنه .چیکار کنم

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      این خطا مربوط به اینه که این نرم افزار هم باید بتواند هارد رو اصلاح و در اصلاح رایت در دیفکت لیست رو انجام بده اما زمانی که رایت هارد مشکل داره این نرم افزار دیگه نمی تونه مشکل شما رو حل کنه
      حالا ممکنه خرابی مربوط به یک هد هم باشه اما بهر حال این هارد باید توسط دستگاه های سخت افزاری بررسی ودلیل این مشکل مشخص ودر نهایت در صورت قابل رفع بودن رفع شود

      ۱
      ۰
  3. صبا گفته:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    ویندوز من قبل بالا امدن ارورNFTS میده و وقتی هم بالا میاد خیلی کنده و در هنگام کار صدای تک بوق از کیس میاد میخواستم ببینم نشونه اسیب فیزیکی به هارد یا با عوض کردن ویندوز مشکل رفع میشه.ممنون

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      ارور رو احتمالا دارین اشتباه می گین
      صدا عمده دلیل خود هارد است نه ویندوز
      احتمال زیاد با تعویض ویندوز مشکل حل نخواهد شد اما در حال حاضر بهتر است از هارد یک نسخه از اطلاعات رو روی هارد دیگه save کنید
      چون ممکنه هر لحظه هارد دیگه بالا نیاد
      بعد از این کار می تونید از نرم افزار های Low Level Format استفاده وهارد رو کامل فرمت کنید سپس دوباره ویندوز نصب کنید در صورت عدم رفع مشکل به مراکز تعمیر هارد یا خانه سخت افزار مراجعه نمایید

      ۰
      ۰
  4. رضا گفته:

    سلام
    مراحلب که گفتین رو انجام دادم ولی در پایان مینویسه
    Failed to transfer logged mesages to the event log witch status 50
    باید چکار کنم؟
    خود صفحه مرگ بهم گفت برو دیسکتو چک کن من تمام دیسک هارو چک کردم ولی بازم فایده نداشت میشه راهنمایی کنین ممنون

    ۱
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      همیشه چک دیسک نمی تونه مشکل همه هارد هارو حل کنه
      در بعضی از مواقع خرابی در حدی هست که این نرم افزار قادر به تشخیص یا اصلاح نیست
      پس اصرار بی اندازه برای حل مشکل هارد با چک دیسک ممکنه به اطلاعات یا هارد اسیب بزنه.

      ۰
      ۰
  5. دانیال گفته:

    سلام
    من هارد لبتابم بدسکتور گرفته، تمام مطالبی که نوشته بودید کامل انجام دادم اما چک دیسک نمیشه حتی با بالا اومدن ویندوز وقتی هم ارور میده خودش اوتومات کنسل میشه اصلا اسکن نمیشه نه تو cmd و نه قسمت tool امکانش هست راهنمایی کنید چیکار کنم مشکل از کجاست

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      ببینید یک مشکلی که هست دوستان فکر می کنن این نرم افزار همیشه وبرای همه هارد ها مشکل را حل می کنه که این درست نیست این برای حل یک سری مشکل های نرم افزاری و خرابی های لاجیکال هارد قابل استفاده هست و نمیشه همیشه انتظار جواب دادن قطعی رو از این نرم افزار داشت خوب حالا که جواب نمی ده باید هارد رو به یک متخصص ارجاع دهید که ابزار سخت افزاری این مشکل رو حل کنند

      ۰
      ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام.
      یکی از فرضیات در مورد مشکل شما اینکه شاید هد هارد شما آسیب دیده باشد. در واقع هد هارد شما نمیتونه اطلاعات رو از وری دیسک بخونه.البته نیاز به برسی بیشتر هست.می تونید هارد و ارسال کنید شرکت تا برسی بشه.

      ۲
      ۰
  6. nafas گفته:

    سلام باتری لپ تاپ من یک سالی هست خراب شده من تو این یک سال لپ تاپ رو همیشه تو شارژ استفاده میکنم اما الان چند روزی هست که موقع کار کردن با لپتاپ خودبه خود لپ تاپ خاموش میشه و وقتی روشن میکنم مینویسه scaning and repairing drive و موقع استفاده هم کمی صدا میده . امکان داره مشکل از هارد باشه؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      این ایراد در بعضی از موارد به خاطر خرابی خود ویندوز می تونه باشه اما اگر خود هارد هم خراب باشه و نتونه فایل های ویندوز رو به درستی بخونه ممکنه دوباره این ایراد رو نمایش بده قاعدتا اگر مشکل از ویندوز باشه باعث خرابی خود فایل های ویندوز یا اطلاعات خود هارد نخواهد شد

      ۰
      ۰
  7. حسام گفته:

    سلام.من یه لب تاب دارم که خودش به صورت فابریک روش یه هارد یک ترا توشیبا روش هست اما من بعد سه سال رفت یه هارد ssd 128gb انداختم روش و از اون به بعد ویندوز روی هارد ssd نصب میکنم. الان این روش هایی که بالا گفتید رو اگه جرا کنم ایا cmd فقط هارد ssd که ویندوز روش هست رو اسکن میکنه یا هارد اول رو هم اسکن میکنه؟؟اینم بگم بنده با برنامه hd tune هارد hdd 1tb توشیبا رو اسکن کردم و سلامتیش رو ۹۰% زد ولی این ارور رو داد there are 16 weak sectors found on the disk surface. they may be remapped any
    time in the later use of disk.At this point, warranty repalcement of the disk is not yet possible. only if the health drops further. it is recommended to examine the log off the disk regularly.all new problems found will be logged there. no actions needed.

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      به نظر می رسه هارد شما مشکل چندانی نداره فقط دارین بعضی از موارد مثل پایین اومدن سلامت رو روی هاردتون بررسی می کنید
      بهر حال بهترین پیشنهاد من برای شما بک اپ گرفتن از هارد و اسنفاده از این هارد و تا زمانی که برای شما مشکلی پیش نیاورده تعویض یا اصلاح چندان منطقی نیست

      ۰
      ۰
  8. حسام گفته:

    سلام. جواب سوال من رو ندادید. این روش که گفتید فقط درایور c رو اسکن میکنه من دو تا هارد روی لب تابم دارم. یه هارد ssd ۱۲۸ گیگ بایتی و یه هارد ۱ ترابایتی و کلا چهارتا درایور دارم (c, e, f, d). درایور c هارد ssd هست و برقیه درایور هام روی هارد hdd هستش الان این روش شما فقط هارد ssd من رو چک کرد! چه جوری باید هارد دوم که درایور های (f, d, e) روش هست رو با این روش انجام بدم.

    ۱
    ۰
  9. سعید گفته:

    سلام وقت بخیر.
    ی هارد لپ تاپی هیتاچی دارم که با نرم افزار HDD regenerator اسکنش کردم و تقریبا کل هارد بد سکتور داره. وسط اسکن دائم crash میکنه هارد و شناخته نمیشه و دوباره که وصل میکنم ۵ دقیقه طول میکشه تا درایو ها شناخته بشن. آیا با روش های بازیابی اطلاعات در شرکت شما میشه اطلاعاتش رو برگردوند؟

    ۰
    ۰
  10. نام کاربری گفته:

    سلام خسته نباشید
    من لبتاب acer ویندوز ۷، ۶۴ بیتی دارم
    داشتم یه بازی روون رو بازی می‌کردم که یهو کرش کرد
    بعد از خاموش شدن، روشنش کردم بعد به صورت انگلیسی نوشته _دیسک خوانده نمیشود_
    میگه دکمه کنترل، آلت و دیلیت رو برای ریستارت بزنید
    از قبلم هم به قسمت هارد دیسک ضربه خورده شده بود
    الان چکار کنم؟؟

    ۱
    ۰
  11. Amirreza گفته:

    سلام کامپیوتر من الان ۱ ماهه کهوقتی روشن میشه همه‌ی قطعاتش روشن میشن و بلافاصله سر ۱ ثانیه همه‌ی قطعاتش خاموش میشن.قبل از اینکه برای کامپیوترم این اتفاق بیفته ارور چک دیسک یا همون chkdsk میداد .لطفا زودتر جواب…

    ۰
    ۰
  12. حبیب گفته:

    سلام یک مشکلی برایم پیش آمده وان هم این است که وقتی هارد اکسترنال را به لب تاپ وصل می کنم . ایکون هارد اکسترنال در لب تاپ نشان داده می شودوسعی درباز کردن هارد می کند ونوار سبر رنگ شروع به کار می کندولی به داخل محتویات هارد نمی شود رفت مشکل از چیست ایا رفع می شود یانه چگونه

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر هاردتان در واقع مشکل بدسکتوری گرفته بر اثر نوسان برق و حال عدم شناسایی شده
      اگر دیتا مهم باید تشریف بیارید شرکت بازیابی انجام بشه در غیر این صورت تعمیر شه و قابل استفاده

      ۰
      ۰
  13. مهرداد گفته:

    سلام مهندس وقتتون بخیر
    تشکر و قدردانی بنده بابت سایت پرمحتوا و عالیتون
    مهندس یه لپ تاپ ۵ روزه گرفتم از اولش هارد رو شناسایی نمیکرد بهر بدبختی بود روش ویندوز نصب کردم بعد پسورد گذاشتن روش پسوردم گم کردن الان حتی به این راضی شدم که ویندوز و برنامه هارو دوباره از اول نصب کنم دوباره هارد رو شناسایی نمیکنه فقط هم به cmd دسترسی دارم راهنمایی میفرمایید ممنونم

    ۰
    ۰
  14. Mar گفته:

    سلام من یک هارد ssd ۲۵۶ دارم که مال لپتاپمه لپ تاپم صفحه شکست دادم گارانتی سازگار
    تعمیر کرد بعد از اون ویندوزم پرید بایوس یه ارور هایی میداد که ویندوز رو به ۱۱ عوض کردم بعد با تست گرفتم دیدم ۹۵ درصد سالمه از اون به بعد هاردم دماش به بالای ۷۵ درجه هم رسیده میگن نباید هارد دماش به ۶۰ برسه چون باعث سوخت هارد میشه هالا نظر شما چیه به نظرتون چکار کنم قبلا انقدر دما نمی‌رفت بالا تا اونجایی که لپ تاپ دست من بوده آسیب فیزیکی به هارد نرسیده هالا نمیدونم شاید اونجا بد سکتور داده لطفا کمکم کنیدد

    ۱
    ۰
  15. King98 گفته:

    سلام،یک هارد یک ترابایت سیگیت دارم نمیتونم روش ویندوز نصب کنم ارورای مختلف میده،به یه سیستم دیگه وصلش کردم تو تسک منیجر درصد هارد رو ۱۰۰ هست و گاهی پایین میاد ولی سریع ۱۰۰ میشه و خیلی کند کار میکنه

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      هاردتون با توجه به استفاده ای که طی دوره ازش داشتید بدسکتور گرفته
      و خرابی هارد رو به ارور های مختلفی نشان میده
      مثلا روزای اول میتونست این خرابی باشه که هارد کند شده و شما امکان کپی پیست کردند رو هارد رو نداشتید حال بعد از گذشت تایمی بدستکور ها بیشتر شدند و اجازه نصب ویندوز رو به شما نمیده
      باید تشریف بیارید شرکت با دستگاه pc3000 که قوی ترین دستگاه موجود داخل بازار هست بدسکتور گیری انجام شه
      اگر هاردتون قابل تعمیر باشه؛بعد از تعمیر میتونید ازش استفاده کنید

      ۰
      ۰

دیدگاهتان را بنویسید