تعمیر هارد اکسترنال

تعمیر هارد اکسترنال روشی متفاوت با هارد های دیگر دارد. ایرادات و مشکلات هارد اکسترنال با دیگر هارددیسک های اینترنال بسیار متفاوت هستند.عموما عمده مشکلات هارددیسک های اکسترنال جهت تعمیر هارد اکسترنال را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد:

بیشترین و شایع ترین مشکلات هارددیسک های اکسترنال افتادن از دست کاربر، شوک الکتریکی بر اثر نوسان برق و ضربه است که خانه سخت افزار قادر است این گونه هارددیسک ها را درصورتیکه پلتر ( دیسک ها ) سالم باشند به صورت کامل بازیابی نماید .

خانه سخت افزار پس از تست اولیه و کسب اجازه از مشتری، هارد دیسک را از باکس خارج نموده و درون کلین روم ( محفظه تمیز ) بصورت کامل بررسی نموده و درصورتیکه دیسک ها سالم باشند و امکان استخراج اطلاعات  وجود داشته باشد، هارددیسک را جراحی نموده و قطعات معبوب را تعویض می نماید.

لازم به ذکر است برای جراحی هارددیسک و تعویض هد هارد و یا اسپیندل موتور هارد حتما نیاز به یک هارد مشابه است.

تعمیر هارد اکسترنال
تعمیر هارد اکسترنال

بازیابی اطلاعات هارددیسک های اکسترنال که مشکلات فرم ویری دارند.

هر قطعه سخت افزار دارای یک فرم ویر می باشد که عهده دار کنترل قطعه سخت افزاری و همچنین ایجاد ارتباط با نرم افزار ها می باشد. شاید بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که رفع کردن نقص و ایرادات فرم ویر بسیار ساده است هرچند که با در دست داشتن ابزار فوق العاده و پرقدرت PC-3000 کار بسیار ساده تر می نماید اما گاهی ممکن است ساعت ها و روز ها جهت تعمیر این گونه هارددیسک ها زمان مورد نیاز  تا جباشد تا جزئی ترین مشکلات رفع شوند.

بازیابی اطلاعات هارددیسک های اکسترنال که رابط تبدیل هارددیسک به یو اس بی USB و یا کارت شبکه Network LAN or Wifi و … خراب است.

در این گونه مریضی ها و مشکلات هارددیسک گاها چند ایراد با هم اتفاق افتاده است و کاربر فکر می کند با تعویض یک قطعه فیزیکی می تواند به اطلاعاتش دسترسی پیدا کند غافل از اینکه این گونه دخل و تصرف ها در هارددیسک و اتصال آن به کامپیوتر در بعضی موارد موجب خسارت های جبران ناپذیر به اطلاعات خواهد گشت.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال که به شدت کند کار می کند و اطلاعات قابل کپی برداری نیستند.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال اغلب به این مشکل برخورد می کنند و کاربران و مشتریان از این گلایه می کنند که یا هاردشان به خیلی کند شده است و یا هارد فقط اطلاعات را نمایش می دهد و قادر به کپی و … اطلاعات نیستند.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال با خرابی برد و برد سوخته

در خیلی از موارد شاهد این هستیم که نوسانات ولتاژی برد هارد دیسک اکسترنال را خراب کرده و یا سوزانده است. در اینگونه موارد یا اصلا هارد دیسک هیچگونه علایم حیاتی نظیر چرخش اسپیندل موتور ندارد و یا اینکه هارد روشن می شود اما شناسایی نمیشود و یا علایم غیر عادی نشان میدهد که گه گاه تعمیرکاران را به اشتباه می اندازد.

تعمیر هارد اکسترنال با صدای ناهنجار تق و تق و کلیک

صدای نا هنجاری که از داخل هارد دیسک شنیده می شود عموما به چند مورد بستگی دارد:

  1. ضربه و شکسته بود هد یا بازوی نگه دارنده
  2. خرابی برد هارد دیسک
  3. نشستن هد بر روی اسپیندل موتور
  4. خرابی بوش و بلبرینگ اسپیندل موتور
  5.  خرابی فرم ویر  و مواردی دیگر.

در این گونه مشکلات هارد دیسک گاها دچار چند ایراد همزمان شده است و کاربر فکر می کند با تعویض یک قطعه فیزیکی می تواند به اطلاعاتش دسترسی پیدا کند غافل از اینکه این گونه دخل و تصرف ها در هارددیسک و اتصال آن به کامپیوتر در بعضی موارد موجب خسارت های جبران ناپذیر به اطلاعات خواهد شد. اتصالات کانکتورهای یو اس بی به برد هارد دیسک بسیار ظریف می باشند و یک لحیم کاری بد و ناشیانه به سادگی می تواند هارد دیسک را نابود کند و اطلاعات را غیر قابل یازیابی.

آنچه در اینجا قصد دارم به آن اشاره کنم این است که متاسفانه میبینیم هارد دیسک هایی که دارای خرابی فرم ویری هستند و صدای تق و تق از آنها شنیده میشود بوسیله افراد نا آگاه در محیط های عادی باز میشوند که خود موجب آسیب شدید به اطلاعات خواهد بود.

به همین علت از بازکردن هارد اکسترنال خود و لحیم کاری ان به شدت خود داری کنید.

بازیابی اطلاعات هارددیسک اکسترنال که پیغام فرمت می دهد یا فرمت شده است.

ویروس ، نوسانات ولتاژی ، اشتباهات کاربران ، نرم افزار ها ، اتصالات بد و کابل های خراب می توانند از جمله موجبات اینگونه نقص ها در هارد دیسک اکسترنال بشوند. توصیه می کنم اگر هارد دیسک شما پیغام فرمت می دهد به هیچ عنوام هارد دیسک را فرمت نکنید البته اگر اطلاعات برایتان مهم است. هر چند که خانه سخت افزار قادر به بازیابی ۱۰۰% اطلاعات  حتی پس از فرمت شدن هارد دیسک می باشد اما ممکن است در مواردی نیز اطلاعات شما دچار آسیب و یا نابود شود.

مقاله مرتبط: ریکاوری هارد اکسترنال فرمت شده

خانه سخت افزار و متخصصین آن بصورت حرفه ای و بسیار ماهرانه قادر به بازیابی  اطلاعات این گونه هارددیسک های اکسترنال (بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال تعمیر هارد اکسترنال ) هستند حتی اگر برد هارددیسک منهدم شده  و یا سوختگی فیزیکی داشته باشد.

تعمیر انواع برندهای هارد اکسترنال:

خانه سخت افزار ،قویترین و مجهزترین مرکز تعمیر هارد اکسترنال در پایتخت ایران و خاور میانه  می باشد. تیم بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد اکسترنال خانه سخت افزار به صورت تخصصی در زمینه بازیابی اطلاعات و تعمیرات هارددیسک در خدمت شما میباشد.

شرکت خانه سخت افزار عضو اتحادیه و با بیش از ۱۷ سال سابقه ،آخرین ابزار و دانش و تکنولوژی روز جهان را در اختیار دارد و با افتخار اعلام میدارد ، در زمینه بازیابی اطلاعات و تعمیر هارددیسک  بیش از پنجاه مرکز تعمیر و بازیابی اطلاعات هارددیسک در ایران و خاور میانه با استفاده از  ابزارآلات و تکنیکال ساپورت خانه سخت افزار حضور موفقی در این بازار داشته اند و دارند شما نیز جزو آنها باشید.

بیشترین و شایع ترین مشکلات هارددیسک های اکسترنال افتادن از دست کاربر  و یا  شوک و ضربه است که خانه سخت افزار قادر است این گونه هارددیسک ها را درصورتیکه پلتر ( دیسک ها ) سالم باشند به صورت کامل بازیابی نماید .

خانه سخت افزار، پس از تست اولیه و کسب اجازه از مشتری هارد دیسک را از باکس خارج نموده و درون کلین روم ( محفظه تمیز ) بصورت کامل بررسی نموده و درصورتیکه دیسک ها سالم باشند و امکان استخراج اطلاعات  وجود داشته باشد ، هارددیسک را جراحی نموده و قطعات معبوب را تعویض می نماید. لازم به ذکر است برای جراحی هارددیسک و تعویض هد هارد و یا اسپیندل موتور هارد حتما نیاز به یک هارد مشابه است. توصیه میکنم مقاله جراحی هارد دیسک را  در اینجا مطالعه بفرمایید.

متاسفانه حالت بدتر این است که بعضی از مراکز بازیابی اطلاعات در زمانی که با مشتری بر سر هزینه تعمیر هارد اکسترنال به توافق نمی رسند، دست به شیطنت هایی می زنند و ماژول های ناحیه سرویس  هارد دیسک را دست کاری می کنند که کار بسیار مشکل تر از پیش خواهد شد.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال اغلب به این مشکل برخورد می کنند و کاربران و مشتریان از این گلایه می کنند که یا هاردشان به خیلی کند شده است و یا هارد فقط اطلاعات را نمایش می دهد و قادر به کپی و … اطلاعات نیستند.

در خیلی از موارد شاهد این هستیم که نوسانات ولتاژی برد هارد دیسک اکسترنال را خراب کرده و یا سوزانده است. در اینگونه موارد یا اصلا هارد دیسک هیچگونه علایم حیاتی نظیر چرخش اسپیندل موتور ندارد و یا اینکه هارد روشن می شود اما شناسایی نمیشود و یا علایم غیر عادی نشان میدهد که گه گاه تعمیرکاران را به اشتباه می اندازد.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال تعمیر هارد اکسترنال که پسورد دارد

در حال حاظر ابزارهای قدرتمند PC-3000 تنها راه حل برای این گونه هارد دیسک ها ی اکسترنال هستند که دارای قفل هایی نظیر SED Lock و یا Smart Ware می باشند. اما هنوز تکنولوژی بعضی از هارد دیسک ها در زمان پسورد گذاری ناشناخته است و هرچند PC-3000  می تواند بسیاری از موارد را برای ما حل کند متاسفانه همه هارد دیسک های اکسترنال که پسورد دارند قابل بازیابی و ریکاوری در هنگام فراموشی رمز نیستند.

خانه سخت افزار همیشه تمام تلاش خود را جهت استخراج اطلاعات  مشتریان گرامی  انجام داده است و در راستای این هدف از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بهره میگیرد.

  •  بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال که شناسایی نمی شوند و یا بسیار کند هستند.+
  •  بازیابی اطلاعات از هارددیسک های وسترن دیجیتال که رمز گزاری شده اند و کاربر رمز آن را فراموش کرده.
  •  بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال که ضربه خورده است و یا از دست کاربر افتاده است.
  • بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال که روشن نمی شود و در صورت اتصال به کامپیوتر شناسایی نمی شود.
  •  بازیابی اطلاعات از هارددیسک های سیگیت اکسترنال که صدا می دهند و یا شناسایی نمی شوند.

چکیده:

از بازکردن هارددیسک اکسترنال خود در محیط های غیر ایزوله خود داری کنید.تعمیر هارد اکسترنال نیاز به تشخیص درست خرابی دارد.اگر می خواهید خودتان هارد را تعمیر کنید،ریسک از دست دادن اطلاعات را بپذیرید؛چرا که تعمیر هارد اکسترنال بسیار تخصصی است و نیاز به دانش فنی دارد.پیشنهاد ما در صورت مواجه شدن با خرابی، تماس با یک مرکز تعمیر هارد است.

سئوالات متدوال

زمانی که برد هارد آسیب ببیند چه اتفاقی می افتد؟

نوسان برق در بعضی از موارد ممکن است فقط به برد هارد آسیب وارد کند که با تعویض آن با یک برد سالم مشکل حل خواهد شد.اما در بعضی از موقع با آسیب برد ممکن است که هد هارددیسک اسپیندل موتور یا پلتر نیز آسیب ببیند.

زمانی که برد آسیب دید آیا با تعویض آن با یک برد سالم مشکل حل خواهد شد؟

خیر حتما این کار باید توسط یک متخصص انجام شود و صرفا تعویض برد باعث درست شدن هارد نخواهد شد قطعه ای از برد بنام ROM  حتما باید در برد جدید جایگزین شود.

آیا با تعمیر هارد اکسترنال اطلاعات باقی خواهد ماند؟

تعمیر هارد دو بعد اساسی دارد تعمیر موقت هارد برای رسیدن به اطلاعات و تعمیر اساسی هارد دیسک که برای انجام این کار حتما WRITE  و READ هارد چک شود که این امر باعث از دست رفتن کامل اطلاعات خواهد شد پس زمانی که اطلاعات مهم است در بیشتر مواقع اول باید اطلاعات بازیابی شود و بعد از بازیابی کامل اطلاعات حال می توان تعمیرهارد نیز انجام شود البته استسنا هایی هم وجود دارد.

آیا با تعویض برد سوخته،هارد ریکاوری و تعمیر می شود؟

خیر،تعویض یا اصلاح بُرد خراب اولین و مهم ترین عامل تشخیص خرابی بوده و در ۵۰% موارد هارد نیاز به اصلاح فریم ویر ، جراحی هارد دیسک و موارد دیگری برای بازگرداندن اطلاعات نیز وجود دارد.

هاردی که صدا می دهد اگر اطلاعات مهم نباشد قابل تعمیر است؟

خیر اگر هارد به علت نوسان یا ضربه آسیب فیزیکی ببیند حتی در صورت شناسایی شدن هارد چندان قابل اطمینان نمی باشد.اما برای اطمینان حتما باید توسط یک متخصص چک شود.

آیا تعمیر هارد اکسترنال در حضوری مشتری امکان پذیر است؟

بله.در صورتی که هارد شما نیاز به زمان زیادی برای بازیابی نداشته باشد؛ امکان تعمیر یا ریکاوری آن در حضور مشتری فراهم است.

هزینه تعمیر هارد اکسترنال یا بازیابی چقدر می باشد؟

هزینه تعمیر مخصوصا بازیابی بر اساس خرابی هارد مشخص می شود و حجم اطلاعات تاثیری در هزینه ندارد صرفا مدل هارد و نوع خرابی مشخص کننده هزینه آن است.

23 دیدگاه برای “تعمیر هارد اکسترنال

  1. محمد گفته:

    سلام یک هاردWD اداپتوری دارم که سرعت انتقالش در جاهای مختلفی خیلی کم میشه و اصلا فایل قابل انتقال نیست دیگه با نرم افزار تست هارد چک کردم متوجه شدم health هارد صفر درصد مشکل کجاست و ایا راهی برای درست شدنش هست؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    ۳
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      هارد شما دچار خرابی فریم ویر یا همان پر شدن دیفکت لیست ان است
      مهم بودن اطلاعات یا مهم نبودن اطلاعات باعث انتخاب دوراه مختلف است اگر اطلاعات مهم است باید این دیفکت لیست به طور موقت پاک شود ودر نهایت به اطلاعات دسترسی وپس از ریکاوری اطلاعات حال شروع به پیدا کردن مناطق خراب در هارد حذف همیشگی این فضاها ودر نهایت استفاده مجدد از هارد

      ۸
      ۰
  2. بنفشه سرفراز شکوهی گفته:

    سلام هارد اکسترنال من مدل wd elements هست ارور اسکن & fix میده توی محیطcmd دستور اجرا کردم ارور بد سکتور داد الان اطلاعات داخل هارد نمیتونم بریزم قابلت خذف و کپی و پیست هم نداره باید چیکار کنم درست بشه راهنمایی میکنید.

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      اگر روی هارد اطلاعات مهمی ندارین یک بار فرمت کامل کنید دوباره چک کنید اما اگر اطلاعات مهمی دارین از اطلاعات اول بک اپ گرفته سپس این کار رو انجام بدین
      اما اگر با این کار درست نشد دیگه کاری از دست شما بر نمی اید باید ارسال کنید شرکت بررسی کنیم احتمال خرابی FW یا همان سیستم عامل هارد یا وجود بدسکتور در نواحی از هارد وجود دارد.

      ۴
      ۰
  3. محمد حسین حسین خو گفته:

    سلام. وقتتون بخیر…
    خواستم تشکر کنم از خانه سخت افزار ایران و همینطور متخصصین عالی که تو مجموعه خودش داره.
    امروز یک هارد اکسترنال رو برای من ریکاوری کردن که ارزش اطلاعاتش خیلی خیلی بالا بود…
    فقط برای نمونه بخوام بگم یک پوشه از اون اطلاعات مربوط به یک فیلم سریالی ۴۸ قسمت هست که در آینده تو شبکه یک پخش میشه…
    از من تدوینگر تا خود آقای کارگردان و تهیه کننده همگی بعد از ۵ روز یه نفس راحت کشیدیم.
    دم همگیتون گرم که نذاشتین زحمات پس تولید ۶ ماهه از بین بره… پولی که درمیارین حلال حلالتون باشه…

    ۰
    ۰
  4. الهام شعبانی گفته:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم از مجموعه خانه سخت افزار خصوصا پرسنل بخش بازیابی هارد خیلی تشکر کنم من هفته پیش یه هارد اکسترال اوردم که داخل عکسای ازدواج و … مشتریانم بود و خیلی برام مهم و حیاتی بود . واقعا حالم خیلی بد بود . تا اینکه این مجموعه رو بهم معرفی کردن و من خوشحالم از اعتمادی که به شما کردم . انشالله همیشه تندرست باشید و کارتون پر برکت

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      هاردتان در واقع مشکل بدسکتوری گرفته بر اثر نوسان برق
      باید تشریف بیارید شرکت سریعا دیتا ریکاوری شه ولیکن با گذشت زمان امکان از بین رفته هد وجود داره که هم هاردتان غیر قابل تعمیر میشه و هم هزینه زیادی داره

      ۰
      ۰
  5. محمد اسماعیلی گفته:

    با درود من هارد اکسترنالم Maxtor مدل HX-M201TCB/GM است با یک LED که بعلت مشکل قطع و وصل USB الان وقتی به کامپیوتر وصل می کنم LED آن روشن نمی شود ولی دیسک هارد می چرخد از طرفی در بخشManage کامپیوتر نشان داده می شود اما در نمی توانم درایو های هارد را در This PCببینم در قسمت Disk Manage هارد رابصورت یک دیسک با یک ضربدر قرمز در بالای آن نشان داده است لطف بفرمایید چگونه می توانم هاردم را درست کنم

    ۰
    ۰
  6. Mani گفته:

    سلام هارد من sp هستش
    چند وقتی هست هارد رو وصل میکنم کانکت میشه و حافظه پرشده و حافظه باقی مانده رو نشون میده ولی وقتی بازش میکنم فایل ها نیست و باید اسم فایلم رو سرچ کنم تا باز کنم ، مشکلش چیه ممنون میشم بگین

    ۰
    ۰
  7. یگانگی گفته:

    سلام،وقتتون بخیر. من اشتباها هارد اکسترنالم را فرمت کردم، از دو نرم‌افزار برای بازیابی فایل ها استفاده کردم ،متاسفانه موثر واقع نشد. لطف کنید بفرمایید از چه نرم افزاری بهتر است استفاده کنم. خیلی ممنون

    ۰
    ۰
  8. فاطمه گفته:

    سلام وقتتون بخیر من یک هارد دارم که اطلاعاتش خیلی برام مهمه حالم خیلی بده ، به گوشی وصل کردم ناخواسته فرمت شد و بدون اینکه بدونم یک فیلم زیر یک گیگ داخلش کپی کردم ،آیا امکان بازیابی اطلاعاتم هست؟فیلم‌های عروسیم داخلش بود لطفا کمکم کنید

    ۱
    ۰
  9. محمود اصلاحی گفته:

    با سلام خدمت شما عزیزان درسته کار شما تعمیرات و ریکاوریه هارد هست ولی خب شما متخصص تر هستید میشه بگید الان تو بازار هارد خوب کدومه که ارزش خریید داره و کمتر خراب میشه و اطلاعات هم میشه راحت تر ریکاوری کرد؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقت بخیر
      ببینید هارد چون با برق کار میکنه؛هر لحظه امکان خراب شدنش هستپس نمیشه گفت این مارک هارد از اون یکی بهتره و دیرتر خراب میشه و برای راهنمایی
      هارد های adata و sp برند باکس هستند یعنی در واقع هارد هایی که داخل باکس موجود هست امکان داره هارد Wd و Toshiba و seagate باشه
      و شما هزینه اضافه تری برای اینکه این هارد هارو تهیه کنید پرداخت میکنید بر فرض مثال یه سری از هارد هارو داخل بازار به اسم ضد ضربه شناخته شدند ولی همچنین چیزی صحت نداره و اگر هارد شما ضربه بخوره آسیب میبینه
      ولی در کل برای ریکاوری هارد را,هارد های wd ظرفیت ۱ و ۲ ترابایت اصلا خوب نیستید و خوش جراحی ترین هارد برای مجموعه ما؛wd 4 tb است

      ۰
      ۰

دیدگاهتان را بنویسید