هارد اکسترنال ADATA که با گارانتیهای مختلف به فروش می رسد از جمله پرفروش ترین انواع هاردهای اکسترنال است که، تبلیغات زیادی در مورد ضد ضربه بودن و یا ضد آب بودن هارد اکسترنال ADATA انجام میشود. نکته قابل توجه در رابطه با هارد اکسترنال ADATA این است که هارد اکسترنال ADATA برند مستقل  هارد دیسک نمی باشد به زبان ساده ، هارد اکسترنال ADATA تولید کننده هاردنیست.

کمپانی ADATA بیشتر در زمینه رم RAM و SSD و همچنین باکس های حرفه ای اکسترنال جهت هارد های پرتابل فعالیت می کند. صد البته که کارخانه ADATA ای دیتا کارخانه کوچکی نیست و از خیلی از کارخانجات فعال در این زمینه ها و حتی تولید کنندگان هارد نیز بزرگتر است.

با این پیش فرض پس داخل باکسهای هارد اکسترنال ADATA انواع مختلفی از هاد از مانند هیتاچی Hitachi – وسترن دیجیتال Western Digital – سیگیت Seagate و توشیبا Toshiba  را در خود دارد. البته عمده هارد اکسترنال ADATA درون خود از هاردهای توشیبا استفاده می کنند. عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA  اشاره دارد به موارد متعددی که البته باید توضیحی در مورد باکس های هارد اکسترنال ADATA نیز بدهم که در واقع:

  • هیچ هارد مکانیکی مغناطیسی در جهان ۱۰۰% ضد ضربه نیست. بلکه باکس های هارد اکسترنال ADATA که دارای سپر یا همان ضربه گیر هستند Bumper قابلیت جذب ضربه را تا حدی دارند که به هارد آسیب کمتری برسد. استاندارد MIL-STD-810G 516.6 shock tolerance هارد را در مقابل افتادن از فاصله ۳ فوت یا همان ۹۰ سانتی متری میتواند محافظت کند.عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA.
  • هیچ هارد دیسک مکانیکی مغناطیسی در جهان ۱۰۰% ضد آب نیست. بلکه باکس های هارد اکسترنال ADATA که کاملا”  هارد دیسک را پوشانده اند و ظاهرا” هیچ راه نفوذی برای آب ندارند Waterproof می توانند تا ۶۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب هارد را محافظ کند. standard IP68
  • هیچ هارد دیسک مکانیکی مغناطیسی در جهان ۱۰۰% ضد گرد و خاک نیست . بلکه باکس های هارد اکسترنال ADATA  با درز بسیار پایین می تواند از هارد داخلش در مقابل ذرات ریز تا حدی خاص بر اساس استاندارد IP68 محافظت کند.عدم شناسایی هارد اکسترنال ای دیتا ADATA

خوب با توجه توضیحات بالا پر واضح است که هارد اکسترنال ADATA نیز به مانند باقی برند ها به مشکلات برخورد میکند و تازه اینکه مشکلات آن ها جمع مشکلات دیگر برند های هارد دیسک میباشد (عدم شناسایی هارد اکسترنال adata ، خرابی فیرم ویر ، کندی و…) زیرا درون باکس هارد اکسترنال ADATA انواع مختلفی از هارد دیسک ها وجود دارد.

به تجربه ثابت شده که مشکلات هارد های اکسترنال عموما در اثر ضربه ایجاد می شوند که موجب خرابی در قسمت های مکانیکی و یا آسیب های فیزیکی به قطعه می‌شود. لازم میدانم نظر شما را به این مهم دوباره جلب نمایم که استاندارد ها دارای حد و اندازه هستند مثلا اگر هارد اکسترنال ADATA از فاصله ۹۰ سانتی متری سقوط کند این لایه باکس خارجی می تواند از هارد دیسک محافظت نماید. البته دقت داشته باشید در شرایط آزمایشگاهی پس هیچ تضمینی نیست که پس از یک سقوط همچنان به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید اما شرایط گارانتی هارد را برای شما تعویض خواهد نمود.

مشکلاتی که باعث عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA

اگر به مشکلاتی از جمله بالانیامدن هارد اکسترنال، صداهای غیر متعارف و ظرفیت صفر برخوردید نگران نباشید متخصصان خانه سخت افزار در خدمت شما هستند. با توجه به تنوع برند هارد دیسک ها درون هارد اکسترنال ADATA ما به مشکلات زیر بر خواهیم خورد:

  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA که ضربه خورده است. بیشترین و شایع ترین مشکلات هارددیسک های اکسترنال افتادن از دست کاربر  و یا  شوک و ضربه است که خانه سخت افزار قادر است این گونه هارددیسک ها را درصورتیکه پلتر ( دیسک ها ) سالم باشند به صورت کامل بازیابی نماید . خانه سخت افزار پس از تست اولیه و کسب اجازه از مشتری هارد دیسک را از باکس خارج نموده و درون کلین روم ( محفظه تمیز ) بصورت کامل بررسی نموده و درصورتیکه دیسک ها سالم باشند و امکان استخراج اطلاعات  وجود داشته باشد ، هارددیسک را جراحی نموده و قطعات معبوب را تعویض می نماید. لازم به ذکر است برای جراحی هارددیسک و تعویض هد هارد و یا اسپیندل موتور هارد حتما نیاز به یک هارد مشابه است.
  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA که مشکلات فرم ویری دارند. شاید خیلی ها فکر کنند که رفع کردن نقص و ایرادات فرم ویر بسیار ساده است هرچند که با دردست داشتن ابزار فوق العاده و پرقدرت PC-3000 کار را بسیار ساده تر می نماید اما گاها” ساعت ها و روز ها جهت تعمیر این گونه هارددیسک ها زمان مورد نیاز است تا جزیی ترین مشکلات رفع شوند.
  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA که رابط تبدیل هارددیسک به یو اس بی USB و یا کارت شبکه Network LAN or Wifi و … خراب است.در این گونه مریضی ها و مشکلات هارددیسک گاها چند ایراد با هم اتفاق افتاده است و کاربر فکر می کند با تعویض یک قطعه فیزیکی می تواند به اطلاعاتش دسترسی پیدا کند غافل از اینکه این گونه دخل و تصرف ها در هارددیسک و اتصال آن به کامپیوتر در بعضی موارد موجب خسارت های جبران ناپذیر به اطلاعات خواهد گشت.
  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA که به شدت کند کار می کند و اطلاعات قابل کپی برداری نیستند. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال اغلب به این مشکل برخورد می کنند و کاربران و مشتریان از این گلایه می کنند که یا هاردشان به خیلی کند شده است و یا هارد فقط اطلاعات را نمایش می دهد و قادر به کپی برداری اطلاعات نیستند.
  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA با خرابی برد وبرد سوخته. در خیلی از موارد شاهد این هستیم که نوسانات ولتاژی برد هارد دیسک اکسترنال را خراب کرده و یا سوزانده است. در اینگونه موارد یا اصلا هارد دیسک هیچگونه علایم حیاتی نظیر چرخش اسپیندل موتور ندارد و یا اینکه هارد روشن می شود اما شناسایی نمیشود و یا علایم غیر عادی نشان میدهد که گه گاه تعمیرکاران را به اشتباه می اندازد.
  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA با صدای ناهنجار تق و تق. صدای نا هنجاری که از داخل هارد دیسک شنیده می شود عموما به چند مورد بستگی دارد. ضربه و شکسته بود هد یا بازوی نگه دارنده – خرابی برد هارد دیسک – نشستن هد بر روی اسپیندل موتور – خرابی بوش و بلبرینگ اسپیندل موتور –  خرابی فرم ویر  و مواردی دیگر. آنچه در ایمجا قصد دارم به آن اشاره کنم این است که متاسفانه میبینیم هارد دیسک هایی که دارای خرابی فرم ویری هستند و صدای تق و تق از آنها شنیده میشود بوسیله افراد نا آگاه در محیط های عادی باز میشوند که خود موجب آسیب شدید به اطلاعات خواهد بود.
  • بازیابی اطلاعات و تعمیر  هارد اکسترنال ADATA که شناسایی نمی شوند.

خانه سخت افزار و متخصصین آن بصورت حرفه ای و بسیار ماهرانه قادر به بازیابی  اطلاعات این گونه هارددیسک های اکسترنال (بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال تعمیر هارد اکسترنال ) هستند حتی اگر برد هارددیسک منهدم شده  و یا سوختگی فیزیکی داشته باشد.

نشناختن هارد اکسترنال adata را به عوامل زیر وابسته کرد:

  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های فیزیکی ناشی از ضربه.
  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های ناشی از درست کار نکردن هد ها.
  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های ناحیه سرویس و ماژول های آن.
  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های کابل رابط اتصال هارد به کامپیوتر
  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های ناشی از سوختگی برد هارد یا رابط USB.
  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های Rom  متصل بر روی برد.
  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA به دلیل آسیب های لیست های خرابی هارد.

چند نکته طلایی- جهت مواجه نشدن با عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA موارد زیر را برای نگهداری و استفاده از هارد اکسترنال ADATA رعایت کنید:

  • جلوگیری از ضربه و تکان ندادن هارد اکسترنال ADATA در زمان وصل بودن به سیستم.
  •  Safly Remove Hardware and Eject  قبل از قطع کردن کابل USB حتما از این آیکون استفاده کنید.
  • حتی المقدور از رمز دار کردن هارد دیسک پرهیز کنید. درصورت نیاز از نرم افزارهای رمزگذاری استفاده کنید امنیت شما بیشتر خواهد بود.
  • اطلاعات اصلی خود را درون هارد پرتابل اکسترنال نگاه داری ننمایید به عبارتی هارد اکسترنال جهت بایگانی ، بانک و یا آرشیو نیست. اطلاعات دم دستی و بک آپ گرفته شده را در آن نگه دارید.
  • از حمل بی مورد هارد اکسترنال اجتناب کنید.
  • از اتصال هارد اکسترنال به هر سیستم ناشناخته جدا ممانعت کنید. ممکن است بدافزارها آسیب جدی به هارد و یا اطلاعات وارد نمایند.
  • در صورت تمایل به اتصال هارد به دستگاه های DVR و یا DVB و امثال این ها حتما” قبلا” از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • حتی المقدور هارد اکسترنال ADATA خود را به عنوان امانت به کسی نسپارید.
  • در صورت تمایل به فرمت کردن هارد مطمین شوید که اطلاعات مهمی در آن ندارید.
  • در صورت تمایل به فرمت کردن هارد اکسترنال حتی المقدور از نرم افزار خود هارد استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان هارد اکسترنال ADATA را به پورت های USB  در قسمت جلویی هیچ کامپیوتری متصل ننمایید.
  • در هنگام اتصال هارد اکسترنال ADATA به کامپیوتر یا لپ تاپ خود اول هارد را در جایی درست مستقر نموده و بعد اقدام به اتصال کابل USBبنمایید و به هیچ عنوان هارد را که در دستتان نگاه داشته اید متصل نکنید.
۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

18 دیدگاه برای “عدم شناسایی هارد اکسترنال ADATA

  1. مازیار گفته:

    سلام.من یک یک هارد اداتا دارم که برخی اوقات بدون اشکال فعال می شود و گاهی هم خود و به خود ار فعالیت می افتد.امکان دارد مشکل از رابط یعنی کایب اتصال به کامپیوتر باشد؟ممنوم

    ۰
    ۰
  2. وحید گفته:

    سلام من هم یکی از همین هارد های معرف شما رو دارم وقتی به pc وصل میکنم هارد روشن میشه ولی توسط سیستم شناسایی نمیشه تمام پورت ها را چک کردم سالم هستن با هارد ها و فلش های دیگر کار میکنند به راحتی .حتا درایور های usb نسخه های بروز شده هم چک کردم اما مشکل حل نشد. ویندوز ۷ ultimate آپدیت فوریه ۲۰۲۱ را روی سیستم دارم

    ۱۰
    ۰
  3. محمد چاووش نیا گفته:

    سلام سال نویِ در راه بر تیم شما مبارک
    تیمی توانمند و دانشمند!!!
    خسته نباشید
    من یک هارد ای دیتا دارم که شناسایی میشه ولی در دسترس قرار نمی گیرد،
    من ساکن استان لرستان شهرستان بروجرد هستم، چگونه می تونم از خدمات تیم شما برخوردار بشم؟

    ۰
    ۰
  4. آرمین گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من یک هارد adata یک ترا دارم که کلا عکس و فیلم های خانوادگی روی اونه و از طریق خوده ویندوز رمز روش گذاشتم،تا چند ماه پیش مشکلی نداشت ولی الان وقتی وصلش می کنم و پسورد رو میدم بهش رو حالت لودینگ میمونه و بالا نمیاد ، خواهش میکنم کمکم کنید همه عکس و فیلمام تو اونه 🙁

    ۰
    ۰
  5. حسن گفته:

    سلام
    خسته نباشید
    من یه هارد ایدیتا مدل سیگیت دارم
    هارد من از طرف سیستم شناسایی میشه که هارد جانبی متصل شد ولی هیچ درایوی نشون نمیده که بهش دسترسی داشته باشم
    چندجا بردمش ولی هیچکدومشون نتونستم کاری برام انجام بدن میخواستم بدونم همکاران شما با چنین مشکلی رو به رو شدن بتونن برام درستش کنن
    ممنون از سایت خوبتون

    ۱
    ۱
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر،سلامت باشید
      به احتمال زیاد باکستون خراب شده و زده هاردتون رو هم خراب کرده
      زحمت بکشید تشریف بیارید شرکت تا از باکس خارجش کنم اگر فقط مشکل باکس بود که،باکس نو تهیه کنید اگر خود هاردتون خراب شده باشه براتون بازیابی انجام بدم

      ۱
      ۰
  6. امیر گفته:

    سلام من یه هارم adata دارم بعدش امروز رفتم فیلم گرفتم بعدش که اومدم وصل کنم تلویزیون دیدم هی چراغ قرمز میزنه خاموش روشن میشه به هر دستاگاهی هم که وصل میکنم نمیاره بالا علتش چیه؟

    ۱
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر هارد سیستم عامل NTFS دارد وTV&mobile سیستم عامل FAT دارند شما نباید هاردتون رو به این دو سیستم وصل کنید زیرا برق درست به هارد نمیرسد و در نتیجه باعث فرمت شدن هارد و یا عدم شناسایی میشود پس باید تشریف بیارید شرکت تا براتون چک بشه

      ۰
      ۱
  7. محمد ساعی گفته:

    با سلام و خسته نباشید من یه هارد adata دارم تا به امروز مشکلی نداشت ولی الان به جا وصل میکنم چراغ قرمز ثابت روشن می مونه هارد خودش کار میکنه ولی چراغ قرمز ثابت میمونه لطفا راهنمایی میکنید ممنون

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      هارد شما بصورت اکسترنال هست با توجه به استفاده ای که ازش داشتید امکانش هست باکس شما مشکل پیدا کرده باشه و خود هارد سالم باشه باید تشریف بیارید شرکت هاردتون رو از باکس خارج کنم و چک کنم اگر هارد سالم بود باید باکس جدید تهیه کنید

      ۱
      ۰

دیدگاهتان را بنویسید