بسیاری از ابزارهای تست رایگان هارد دیسک وجود دارند تا در زمانیکه به هارد دیسک مشکوک هستید به شما در تعیین و تشخیص اینکه چه مشکلی یا اتفاقی برای هارد دیسک شما افتاده است کمک کنند.

ابزارهایی مثل دستور چک دیسک در سیستم عامل مبتنی بر ویندوز شما موجود هستند، اما برخی دیگر، مانند موارد زیر، از سازندگان هارد دیسک و سایر توسعه دهندگان در دسترس هستند.. برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم توسط سازنده‌های دیسک سخت و دیگر شرکتهای مرتبط معرفی شده است.

نرم افزار تعمیر هارد سیگیت
نرم افزار تعمیر هارد سیگیت

مهم: حتما قبل از شروع تست از اطلاعات هارد خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ممکن است در حین کار کلیه اطلاعات شما ازبین بروند و قابل بازیابی اطلاعات نباشند.

مهم: با توجه به امکان بروز خطا هایی که در حین بررسی هارد دیسک سیستم شما پیدا خواهد شد، ممکن است نیاز به جایگزین کردن دیسک سخت داشته باشید. در این صورت نصیحت هایی را که این نرم افزار ها و برنامه پیشنهاد می‌دهد را دنبال کنید یا از صفحۀ تماس با ما استفاده کنید تا با متخصصین ارتباط مستقیم داشته باشید و سوالات خود را بپرسید.

نکته: نرم‌افزارهای تجاری تعمیر هارد دیسک متعدد بسیاری وجود دارند. مطمئن شوید که مشکل شما توسط نرم‌افزارهای رایگان (که در ادامه معرفی می‌شود) حل نمی‌شود، سپس بابت رفع عیب هارد دیسک سخت خود هزینه کنید.

۱- Seagate SeaTools

این نرم افزار تعمیر هارد سیگیت به‌صورت رایگان در دسترس است و در دو شکل برای کاربران خانگی تعریف شده است:

  • SeaTools for DOS: از دیسکهای Seagate یا Maxtorپشتیبانی می‌کند و مستقل از سیستم‌عامل توسط CD مخصوص خودش یا USB اجرا می‌شود. اجرا در حالت داس اطمینان بیشتری می دهد.
  • SeaTools for Windows: این نرم افزار تعمیر هارد سیگیت روی ویندوز نصب می‌شود. قابلیت استفاده از خدمات ابتدایی یا پیشرفتۀ برنامه برای دیسکهای داخلی یا خارجی وجود دارد همچنین برند و سازندۀ هارد دیسک در این برنامه مهم نیست.

برای افرادی که به دنبال این سه برنامه می‌گردند،SeaTools Desktop ، SeaTools Online یا نرم افزار Maxtor’s PowerMax، باید گفت دو ابزار فوق جایگزین اینها شده‌اند. کارخانه Seagate اکنون مالک  برند Maxtor می‌باشد. برنامه‌هایSeagate SeaTools از جمله برنامه‌های فوق‌العاده می‌باشد. این برنامه دیسکهای سخت معیوب را به صورت حرفه‌ای تست می‌کند و محیط آن آنقدر ساده طراحی شده است که توسط مبتدیان نیز قابل استفاده می‌باشد. سیستم‌عامل مورد نیاز این برنامه از  ویدوز xp تا ۱۰ می‌باشد.

دانلود SeaTools برای ویندوز

همان طور که در بالا ذکر شد، SeaTools  تحت ویندوز به عنوان یک برنامه عادی بر روی رایانه شما قابل نصب است.

این برنامه می تواند چندین آزمون اساسی را انجام دهد که قادر خواهد بود سلامت هارد دیسک خود را تعیین کنید و انواع درایو های داخلی را می توان آزمایش کرد، مانند SCSI، PATA و درایوهای SATA.

درایو های اکسترنال نیز پشتیبانی می شوند مانند هارد های اکسترنالی که از طریق USB یا FireWire کار می کنند.

برای شروع، به صفحه دانلود SeaTools مراجعه کنید و لینک زیر را به نام SeaTools برای ویندوز در بخش Downloads دانلود کنید.

SeaTools دانلود نرم افزار

۴/۵ - (۷ امتیاز)

4 دیدگاه برای “نرم افزار تعمیر هارد سیگیت

  1. ثنا گفته:

    سلام میشه کمکم کنید من هاردم رو کامپیوتر شناسایی نمیکنه ولی میفهمه که یه چیزی بش وصل شده چراغش هم روشن میشه ولی چشمک زن نیس ? ممنون میشم کمکم کنید

    ۳
    ۰
  2. ثنا گفته:

    سلام میشه کمکم کنید من هاردم رو کامپیوتر شناسایی نمیکنه ولی میفهمه که یه چیزی بش وصل شده چراغش هم روشن میشه ولی چشمک زن نیس ?ممنون میشم کمکم کنید

    ۳
    ۱

دیدگاه‌ها بسته شده است.