با  CrystalDiskInfo می توانید لحظه به لحظه وضعیت عملکرد هارد دیسک خود را زیر نظر بگیرید ، این نرم افزار با پشتیبانی از هارد دیسک هایی که از تکنولوژی SMART بهرمند هستند ، به شما این اجازه را می دهد که در هر لحظه وضعیت سلامت هارد دیسک رایانه خود را مانیتور و انالیز  کنید. علاوه بر این ها ، این نرم افزار اطلاعاتی مفید از سریال نامبر ، شماره ساخت ، مدت زمان استفاده و … را نیز به نمایش می گذارد.

نرم افزار کریستال دیسک اینفو قادر است هارد دیسک شما را به طور عمیق اسکن کرده و تمامی ارورها ، مشکلات خواندن و نوشتن و سکتورهای معیوب را تحت بررسی قرار دهد. به طور کلی CrystalDiskInfo یک نرم افزار تست هارد دیسک های HDD / SSD با پشتیبانی از فناوری SMART است که اطلاعاتی نظیر نسخه فریمور ، دما ، تعداد دفعات لود شدن های ناموفق و … را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

برنامۀ برسی کامل سلامت هارد با CrystalDiskInfo به­ صورت رایگان، متن باز و کار با آن آسان می­باشد که می­تواند اطلاعات وضعیت هارد دیسک شما و طول عمر مفید هارد را نشان دهد. نسخۀ قابل حمل یا نصبی این برنامه نیز موجود می­باشد. هر کدام را که بخواهید می توانید استفاده کنید ، در ادامه نحوۀ کار با آن را آموزش دهیم. پس از اجرای برنامه، همه چیز مشخص است. اطلاعات عمومی دیسک سخت شما در صفحۀ اصلی بطور واضح نشان داده شده است.

آموزش تصویری نحوه کار با  CrystalDiskInfo به همراه نسخه دانلودی

برای درک بهتر کارایی این برنامه قصد داریم نحوه کار با این نرم افزار را به طور کامل توضیح دهیم.در تصویر زیر، زیر نوار منو ۳ درایو تعریف شده روی هارد دیسک نشان داده شده ­اند. همانطور که مشخص است هارد درایو ما وضعیت خوبی دارد و وضعیت عمومی آن “GOOD” گزارش شده است.

وضعیت های دیگری همانند “بد Bad” ( عمر هارد رو به پایان است.)، “احتیاط Caution ” ( این وضعیت اخطار می­دهد که از داده ­های دیسک سخت نسخۀ پشتیبان تهیه کنید و دیسک را جایگزین کنید، بدین معنی که ممکن است عمر هارد به انتها رسیده.) و “ناشناخته Unknown” ( در این حالت اطلاعات S.M.A.R.T. قابل تشخیص نمی­باشد).

آنالیز کامل وضعیت هارد با CrystalDiskInfo
آنالیز کامل وضعیت هارد با CrystalDiskInfo

همچنین قابلیت نمایش لیستی از جزئیات هر درایو وجود دارد اما اگر حرفه­ای باشید (یعنی هر چیزی را در ریزترین حالت بررسی و عیب­یابی کنید.) این برنامه کار خاصی برای شما انجام نخواهد داد. اگر می­خواهید اطلاعات دقیق از صفات تعریف شده و معنای هر کدام در این برنامه را بدانید این لینک ها مراجعه نمایید.

تمامی نکاتی که در این برنامه وجود دارد بسیار ساده و برای داشتن اطلاعات عمومی از وضعیت دیسک سخت مناسب است اما یک مشخصۀ عالی در این برنامه وجود دارد که ارزش معرفی شدن را دارد.

آنالیز کامل وضعیت هارد با CrystalDiskInfo
آنالیز کامل وضعیت هارد با CrystalDiskInfo

اگر نگران وضعیت سلامت دیسک سخت خود هستید، بهتر است تنظیم کنید تا با شروع به کار ویندوز برنامه در پشت زمینه اجرا شود و زمانیکه وضعیت  پارامترهای S.M.A.R.T هارد شما تغییری ­کند، آنرا به­صورت پیغامهای صفحه­ای اعلام میکند. برای انجام این کار از نوار منو، function را باز کنید و روی گزینۀ startup کلیک کنید تا عملیات شرح داده شده از این پس برای شما انجام شود.

دانلود CrystalDiskInfo
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید