مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد بهتر کدام است؟ صرف نظر از اینکه شما به چه نوع بازیابی اطلاعاتی نیاز دارید، ضروری است که یک مرکز بازیابی اطلاعات توانمند با قیمت منصفانه بیابید. هنگامی که شما جستجوی خود را برای یافتن یک شرکت خدمات بازیابی اطلاعات مناسب شروع می­کنید، بایستی به ۱۰ جنبه اصلی توجه کنید:

  1. نقدها و نظرات مشتریان
  2. گواهینامه­ های مهندسی، سازمانی و معتبر
  3. قابلیتهای Clean Room و ابزارهای جراحی هارد
  4. توانایی انجام تمامی کارهای مختلف وابسته
  5. خدمات ­رسانی اورژانسی
  6. شفاف­ سازی هزینه ­ها
  7. خدمات­ رسانی به مشتریان
  8. امنیت داده­ ها
  9. درصد موفقیت
  10. سابقه شرکت
  1. نقدها و نظرات مشتریان
مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد

گوگل و مشتریان هیچ گاه اشتباه نمی­کنند.  قبل از مراجعه و پرداخت وجه برای خدمات به هر شرکت بازیابی اطلاعات، اطمینان حاصل کنید، که جستجوی دقیقی از طریق  گوگل و دیگر مشتریان انجام داده ­اید.  بهترین شرکتها دارای رتبه ­بندی و رنک متوسط به بالا  و نیز تعداد زیادی بازدید هستند. این شرکتها داده­ها را با  قیمت منصفانه بازیابی خواهند کرد، و به احتمال زیاد شما از خدمات آن شرکتها سود خواهید برد. روش دیگر، استفاده از نظرات مشتریان خارج از  گوگل  به جهت یافتن مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد موفق است.  اگر اطلاعات شما واقعا برای شما مهم است، از شرکتی که دارای گواهینامه­ ها، تقدیرنامه و جوایز زیادی از شرکتهای معروف و ادارات دولتی است، کمک بگیرید. اگر شرکتی  به طور مداوم اطلاعات بسیار مهم برای افراد بسیارمهم بازیابی کرده است، به احتمال زیاد قادر است به خوبی اطلاعات با ارزش شما را نیز بازیابی کند.  فقط مراقب گواهینامه­ های ساختگی یا توصیفات جعلی شرکتهایی که تلاش می­کنند، مشتریان بالقوه خود را تحت تأثیر قرار دهند، باشید. مطمئن شوید که به کل گواهی­نامه و پیامهای مشتریان دسترسی دارید. گوگل یکی دیگر از روشهای مفید برای بررسی ارتباطات یک شرکت است. اولین شرکتهایی که با جستجوی عبارت «بازیابی اطلاعات هارد» می­بینید،  پر ارجاع­ترین شرکتها هستند، بنابراین ده شرکت برتر را یک به یک رصد کنید آنها محل مناسبی برای شروع تحقیقات شما هستند. نمی توان گفت تمامی آنها خوب و مورد اطمینان هستند ولی به یقین می توان گفت شما می توانید بهترین ها را در آنجا پیدا کنید. گاها” بعضی شرکت ها برای گرفتن رتبه بالاتر تقلب میکنند و در فوروم ها و مکان های دیگر از خود تعریف کرده خود را به جای کاربران جا میزنند، مراقب باشید.

مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد

۲. گواهینامه­ های مهندسی، سازمانی و معتبر

  • در این مورد نیازی به مذاکره نیست.  بدون مهندسین آموزش دیده دارای گواهینامه، شما نمی­توانید انتظار بازیابی اطلاعات مؤثر داشته باشید.  در صورتی که با یک شرکت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات آنها تماس می­گیرید،  در مورد دانش تخصصی مهندسین آنها نیز پرس­وجو کنید. در بهترین شرکتها، مهندسان دارای گواهی­نامه­ های حرفه­ ای از شرکتهای بزرگ فناوری بازیابی اطلاعات و سازندگان ابزارهای استخراج داده هستند. از آنها درخواست نمایید تا آن ها را به شما نشان دهند. به حرف و حدیث توجه نکنید. به ویژه، قبل از انتخاب هر شرکت بازیابی اطلاعات، اطمینان حاصل کنید مهندسان دارای گواهینامه clean room  وگواهینامه های معتبر ادارات دولتی  و فن آوری و همچنین اصناف باشند. بدون داشتن این چنین گواهینامه هایی شما با یک شرکت زیر زمینی در ارتباط هستید که تعجب نخواهید کرد اگر فردا برای دریافت قطعه مراجعه کنید و اثری از آنها نباشد! یک شرکت معتبر حتما” اساسنامه و شماره معتبر شناسایی در اداره مالیات را دارد. تمامی این گواهینامه ها می تواند شما را به این تنیجه برساند که شما در لیست خود یک شرکت، مؤسسه و یا کارگا معتبر دارید که می توانید به آن اعتبار داده و اعتماد کنید. شرکت های معتبر حتما” گواهینامه های خود را در محل کارشان در معرض دید مشتریانشان قرار می دهند.

مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد

۳. قابلیت های Clean Room و ابزارهای جراحی هارد

در صورتی که به شما گفته شود، درایو شما ممکن است یک مشکل فیزیکی داشته باشد، شما نیاز دارید، یک شرکت بازیابی اطلاعات با دسترسی به clean room  تأییدشده Class 100 یا ۵ ISO   بیابید، درغیر اینصورت شما ممکن است پول یا داده­ های خود را از دست بدهید.  از آنجا که حتی کوچکترین ذره گرد و غبار می­تواند پلاترهای هارد درایو  باز را خراش دهد، و مقدار زیادی از داده ­های ذخیره شده شما در آنجا را پاک کند و ازبین ببرد، تعمیر هارد درایو باید در clean room که گرد و غبار موجود در هوا را فیلتر می­کند، انجام شود.  اگر یک مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد ادعا کند که قادر به حل مشکل فیزیکی هارد درایو شما مانند تعویض هد هارد و یا در کل جراحی هارد است، اما clean room  استاندارد و ابزار های جراحی حرفه ای هارد را نداشته باشند، آن شرکت را از لیست ارائه ­دهندگان خدمات بازیابی اطلاعات خود حذف کنید.

 

مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد

۴. توانایی انجام تمامی کارهای مختلف وابسته

اگر شما در حال تلاش برای قضاوت در مورد سطح تجربه و صلاحیت یک شرکت بازیابی اطلاعات هستید، باید در مورد دستگاههایی که بازیابی اطلاعات را انجام می­دهند، سؤال کنید.  یک شرکت که می­تواند بازیابی اطلاعات بر روی هارد درایوها، بازیابی اطلاعات هارد SSD درایوهای حالت جامد، خدمات بازیابی اطلاعات از NAND Flash  فلش سوخته و انواع کارت حافظه ، بازیابی اطلاعات کامپیوتر های سرور و آرایه های Raid در سیستم عاملهای Microsoft  و Apple  , و ماشین های مجازی و خدمات بازیابی اطلاعات دوربین های مدار بسته DVR انجام دهد، نسبت به شرکتی که برای مثال تنها روی درایوهای PC   و یا یک مدل تعمیر هارد درایو متخصص است، دستگاههای ذخیره­سازی را بهتر می­شناسد. بعضی شرکت ها مدعی هستند صرفا” خدمات بازیابی اطلاعات انجام می دهند و بعضی تیم بزرگتر دارند و بر روی دیگر سخت افزارها مانند Server ، کامپیوتر های شخصی و مادربرد و لپ تاپ و گوشی های موبایل نیز فعالیت دارند. نمی توان به حتم گفت کدامیک متخصص تر هستند تا زمانیکه تمامی این ده مورد را بررسی نکرده باشید. اما آنچه مسلم است توانایی انجام کارهای بیشتر بصورت مجتمع در یک شرکت می تواند برای شما کار راه انداز تر باشد، البته اگر متخصص واقعی باشند.

خدمات ­رسانی اورژانسی | خانه سخت افزار

۵. خدمات ­رسانی اورژانسی

توانایی یک مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد برای انجام بازیابی اطلاعات به صورت اضطراری نشانه اصلی سطح منابع و تخصص موجود در شرکت است.  نه تنها مهندسان نیاز به آموزش دارند، و باید برای ارزیابی و تعمیر درایو کارآمد باشند، بلکه شرکت نیاز به مقدار بسیار عظیمی از قطعات الکتریکی مختلف و هارد درایوهای جدید در انبار برای جایگزینی سریع  بخش های آسیب دیده  اعم از سخت افزار مانند آرشیو برد هارد و نرم افزار و همچنین تعداد دستگاه های بازیابی اطلاعات بیشتر به جهت پاسخگویی فوری دارد. یقینا” چنین شرکت های از پیشرفته ترین کامپیوتر ها ، سرورها و یا ورک استیشن ها و مقدار بسیاری برد مشابه هارد بهره میبرند که بهای گزافی برای خدمات دهی بهتر به مشتریانشان پرداخت نموده اند.

شفاف­ سازی هزینه­ ها | خانه سخت افزار

۶. شفاف­ سازی هزینه­ ها

هر شرکت بازیابی اطلاعات توانا و قابل اعتماد  به صورت شفاف با شما در مورد هزینه­ های بازیابی اطلاعات صحبت خواهد کرد.  بهترین شرکتها بررسی های اولیه تست اولیه هارد و تشخیص خرابی و قیمت گذاری را به طور کاملاً رایگان انجام می­دهند، بنابراین شما قبل از اینکه صورتحساب خود را دریافت کنید، دقیقا می­دانید چه خدماتی دریافت می­کنید. هر چند در مواردی خاص شما نیازمند پرداخت وجه به جهت Diagnostic های تخصصی و زمانبر تر خواهید بود. در صورتی که نمی­خواهید قبل از انتخاب شرکت بازیابی اطلاعات، ارزیابی تشخیصی انجام دهید، حداقل لیست خود را به شرکت هایی که می­توانند از طریق تلفن به شما یک محدوده قیمت مشخص ارائه دهند و یا به شما اطمینان بدهند که قبل از انجام هر کاری شما را در جریان قیمت نهایی قرار می دهند محدود کنید.  مراقب شرکت هایی که برای تمامی فرآیندهای تشخیصی و قیمت­ گذاری،  هزینه دریافت می­کنند، باشید.  اغلب اوقات این شرکتها مقدار زیادی از درآمد خود را از دریافت هزینه­ از افرادی که هارد درایو خود را ارسال می­کنند، کسب می­کنند بدون آنکه اطلاعات مهم مشتری را به او تحویل دهند و یا تشخیص درستی در مورد خرابی پیش آمده به شما ارایه دهند.  اما تنها ادعا می­کنند قادر به انجام کار تعمیرات به راحتی و با نازلترین قیمت  هستند.  این شرکتها برای ارزیابی تشخیصی از مشتریان خود هزینه های بالایی دریافت می­کنند، و سپس آنها را متقاعد می­کنند که هارد درایو آنها به طور غیر قابل جبرانی ازکار افتاده است و یا فقط همین میزان اطلاعات را میشود بازیافت نمود، گاهی نیز مدهی هستند صرفا” فقط ما هستیم که قادر به انجام این کار هستیم و این باعث می­شوند، افراد  داده­­هایی که آنها میتوانند از طریق یک شرکت بازیابی اطلاعات توانمند بازیابی کنند، از دست داده و دور بیندازند.

۷. خدمات­ رسانی به مشتریان

اغلب شرکتها مدیران فروش خوبی دارند، یکی از نشانه­ های برتری شرکت بازیابی اطلاعات این است که اجازه می­دهد، شما به طور مستقیم با مهندسان آنها صحبت کنید. این موضوع نشان می­دهد، شرکت مایل به توضیح مشکل خاص شما است، و این مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد منابع کافی به هر درایوی که دریافت می­کند، اختصاص می­دهد، و مهندسان زمانی برای صحبت با شما به صورت شخصی اختصاص می­دهند.  از شرکتهای بازیابی اطلاعات که مهندسان خود را در سایه نگه می­دارند، دوری کنید. اغلب این مهندسان، یا به شدت مشغول کار روی حجم عظیمی از درایوها هستند که امکان تاخیر کار بر روی قطعه شما را دارد و یا آنقدر تجربه ندارند که پنهان هستند. این یک استراتژی برخی از شرکتهای بازیابی اطلاعات، برای دستیابی به سود بیشتر است، حتی اگر درصد کمی از درایوها با موفقیت تعمیر شوند. بهترین شرکت ها در زمان تحویل قطعه و قبل از قبض شدن به رایگان قطعه شما را تست و بررسی کرده و مسائل را در همان زمان با شما در میان می گذارند و تمامی مسیر های مطمئن استخراج داده ها را شرح می دهند.

۸. امنیت داده­ ها

امنیت داده­ ها
مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد

متاسفانه، فرایند بازیابی اطلاعات، شما را مجبور می­کند، به افرادی که شما هرگز آنها را ندیده ­اید اجازه دهید، به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. موضوع امنیت اطلاعات، اهمیت یافتن یک شرکت دارای متخصصان واقعی که از حریم خصوصی شما به طور جدی حفاظت کنند را دوچندان می کند.  از شرکت در مورد مراحلی که در رابطه با امنیت فیزیکی، امنیت الکترونیکی، امنیت اطلاعات حساس و استفاده از اطلاعات شخصی انجام می­شود، سؤال کنید.  یک شرکت ایده­ آل از سیستمهای هشدار فیزیکی همراه با آنتی ویروس های با مجوز و فایروالهای پیشرفته و تنظیمات امنیتی شبکه، نظارت الکترونیکی و سیستمهای هشداردهنده و دیگر اقدامات احتیاطی برای مبارزه با سارقان اطلاعات استفاده می­کند. اطمینان حاصل کنید، شرکت مجوز های سازمانی و اتحادیه های مربوطه را دارا است و تدابیر حفاظتی در برابر از دست رفتن اطلاعات، سرقت و یا افشای غیرمجاز اطلاعات مشتریان وجود دارد.  اطمینان حاصل کنید اطلاعات تماس شما توسط شرکت به هیچ وجه منتشر نشود. توصیه میشود در زمان تحویل قطعه حاوی اطلاعات از دست رفته یک هارد درایو و یا ذخیره سازی دیگر را نیز به آن شرکت تحویل دهید تا اطلاعات استخراج شده مستقیما” بر روی قطعه شما به عنوان بانک ذخیره سازی انتقال پیدا کنید. این عمل هم به طور موثری به نفع شما است و هم به نفع شرکت بازیابی اطلاعات تا در زمان صرفه جویی کند.

سابقه شرکت | خانه سخت افزار

۹. میزان موفقیت

میزان موفقیت یک مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد یک شاخص واضح و روشن از موقعیت شرکت در میان سایر ارائه دهندگان خدمات بازیابی اطلاعات است. هرگز به شرکتی که در تبلیغات خود میزان موفقیت ۱۰۰٪  را بیان می­کند، اعتماد نکنید.  شرکتهای خوب میزان موفقیت بالایی خواهند داشت، اما برای شرکت  بازیابی اطلاعات، بازیابی تمام اطلاعات مشتریان خود، در همه زمانها غیرممکن است. ابزارهای متعدد تخصصی ، انبار های قطعه یدکی و میزان رفت و آمد مشتریان و همکاران آن شرکت می تواند گواهی بر میزان موفقیت آنها باشد.

۱۰. سابقه شرکت

هنگامی که در تلاش برای امتیازدهی به یک مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد بر اساس بسیاری از این عوامل هستید، مهم است به خاطر داشته باشید، سابقه مرکز بازیابی اطلاعات تعمیر هارد در این زمینه چقدر است. برای مثال، اگر یک ارائه دهنده بازیابی اطلاعات به طور متوسط ۵ ستاره در نظر داشته باشد، اما تنها یک ماه یا یک سال از راه ­اندازی آن شرکت می­گذرد، شما ممکن است بخواهید به سراغ یک شرکت دارای ۴ ستاره با سابقه و دارای کارگاه های تخصصی متعدد بروید، که سال ها از تأسیس آن می­گذرد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

4 دیدگاه برای “چطور به یک مرکز بازیابی اطلاعات اعتماد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید