در بعضی موارد به دلیل بعضی آسیب ها هارد دیسک شناسایی نمی شود .پس از تست و بررسی اولیه این گونه هارد دیسک ها  در خانه سخت افزار  مشخص می شود یک یا چند هد خراب و یا آسیب دیده دارند. این گونه هارد دیسک ها با ابزار های تعمیر هارد PC-3000  تست و بررسی دقیق میشوند و بصورت دقیق میشه تعیین کرد که کدام هد خراب است و پس از تعیین هد خراب جهت جراحی هارد و تعویض هد اقدام خواهد شد.

هزینه تعویض هد هارد و خرید هد هارد دیسک با مشتری از پیش هماهنگ می شود. بهتر می بینم روال کار را بصورت کلی از اول برای شما توضیح بدم:

جراحی هارد
  • تست دقیق هارد دیسک پیش از جراحی هارد دیسک تعویض هد هارد. که شامل تست فیزیکی قطعه ، تست برد هارد دیسک ، تست مدیا ( مردم عادی می گن سیلندر ) ، تست پلتر و تست اسپیندل موتور (موتور هارد دیسک ).
  • اعلام دقیق وضعیت هارد دیسک به مشتری. که شامل توضیح کامل ایراد و آسیب های پیش آمده به هارد یا قطعه ، هزینه تقریبی بازیابی اطلاعات و میزان زمان لازم برای انجام کار می باشد.
  • تصمیم گیری مشتری .مشتری در این زمان تصمیم خود را خواهد گرفت و چک آپ و تست هارد دیسک هیچ گونه هزینه ای برای ایشان نخواهد داشت و برای خانه سخت افزار باعث افتخار است که مشتری را در جریان دقیق وقایع قرار دهد.
  • تست در کلین روم. در صورت تمایل مشتری برای انجام تست های دقیق تر شاید لازم باشد هارد دیسک درون کلین روم ( اتاق تمیز ) بررسی شود که با کسب اجازه از ایشان و رضایت ایشان این کار نیز بدون هزینه انجام خواهد شد.

راهنمای پیدا کردن هارد مشابه جهت تعویض هد برای انواع هارد درایو ها.

  • آغاز کار جراحی هارد دیسک تعویض هد هارد.پس از رضایت مشتری به انجام جراحی هارد دیسک بر اساس نوع ایراد و بررسی های انجام شده کار آغاز می شود . همه چیز از اول دوباره بررسی میشود.
  • تست و بررسی دوباره و همچنین تست برد هارد دیسک. ایراداتی نظیر خرابی برد هارد دیسک ، یا کثیفی و ایرادات نرم افزاری اولیه برطرف می گردد و هارد دیسک آماده کلین روم میشود. اگر نیاز به تعویض هد و یا پلتر باشد هارد اهداء کننده  (Donor ) تامین خواهد شد. هارد دیسک اهداء کننده دارای مشخصات خاصی است تا حتما با هارد مریض مطابقت داشته باشد. در صورت تمایل خود مشتری نیز می تواند هارد اهداء کننده را تامین کند و هم می تواند این مسئولیت را به خانه سخت افزار واگذار نماید.
  • ضبط و ذخیره سورس فایل های هارد دیسک مریض و همچنین اهداء کننده. جهت جلوگیری از هرگونه اتفاق غیر متعارف ( آسیب به مکان سرویس و ماژول های فیرم ویر هارد دیسک و آیسی های دیگر نظیر ROM رام ) بک آپ Backup تمامی اطلاعات مهم برداشته و ذخیره می گردد.
  • انتقال هارد دیسک مریض و اهداءکننده به کلین روم. آماده سازی ابزار و لوازم مورد نیاز جهت جراحی هارد دیسک ، گیره های مورد نیاز برای هد هارد دیسک و همچنین پلاتر. خانه سخت افزار از ابزارهای پیشرفه و متفاوتی بهره می گیرد از ابزار تعویض هد هارد گرفته تا ابزار تعویض پلتر.
  • جراحی هارد دیسک. با نام و توکل به خدا در کلین روم عملیات دقیق جراحی هارد دیسک آغاز و انجام میشود و ما به شما اطمینان می دهیم حتی در مواردی که هارد دیسک قبلا توسط افرادی دیگر جراحی شده بوده و کار متاسفانه موفقیت آمیز نبوده در خانه سخت افزار غیر ممکن ها نیز ممکن می شوند. البته که هیچ چیز ۱۰۰% نیست و این مهم بستگی دارد به میزان آسیب وارده به هارد دیسک شما. نکته قابل توجه این است که
  1.  همه هارد دیسک ها نیاز به هارد مشابه برای تعویض هد ندارند. گاها” عملیات جراحی هارد دیسک فقط برای رها کردن هد هارد دیسک که گیر کرده است انجام میشود. ممکن است هد هارد دیسک شما بر روی پلتر چسبیده باشد که خود می تواند پس از آزاد سازی به فعالیت ادامه دهد و بدون آسیب رساندن به هد بوسیله گیره های خاص هد را از سطح پلتر جدا کرده و آن را به منطقه پارک هدایت می کنیم.
  2. قبل از خرید هارد دیسک اهداء کننده هد هارد دیسک خراب کاملا” چک میشود تا مشتری هزینه اضافه متحمل نشود. ممکن است پلتر هارد خط داشته باشد و در بعضی موارد امکان بازیابی اطلاعات بسیار پایین است و ریسک کار بسیار بالا می باشد. در این مواقع قبل از شروع به کار حتما” ریسک کار جراحی هارد دیسک تعویض پلتر و یا هد هارد با مشتری درمیان گذاشته خواهد شد و در صورت تمایل جراحی هارد انجام میشود و بازیابی اطلاعات ریکاوری هارد دیسک انجام خواهد شد.
  3.  هارد دیسک Donor اهداء کننده: جهت انجام جراحی هارد دیسک در خیلی از موارد نیاز به هارد اهداء کننده Donor میباشد ، یا هارد مشابه در کارگاه موجود است و یا از دیگر همکاران قابل تهیه میباشد. در صورتیکه امکان پیدا کردن هارد مشابه ضعیف باشد فقط به درخواست مشتری هارد را درون کلین روم ( اتاق تمیز ) باز کرده و تست می نماییم ، در غیر اینصورت تا پیدا نشدن هارد دوم درپوش هارد اصلی خراب را باز نخواهیم کرد دلایل زیادی وجود دارد مانند : ممکن است مشتری در صورت طولانی شدن زمان منصرف شود و یا بخواهند به مرکزی دیگر ارجاع کنند و یا هارد را به خارج از کشور ارسال کنند و …. پس بهتر است هارد دست نخورده بماند.
۴/۵ - (۲ امتیاز)

20 دیدگاه برای “جراحی هارد دیسک برای تعویض هد،چطور انجام می‌گیرد؟

  1. محمد شیرانی گفته:

    والا من برای گیر کردن هد مراجعه کردم.کلا همکاراتون بدون تست،گفتن هد باید تعویض شه و یه رقم سرسام اور گفتن.هادو اوردم خخونه.خودم باز کردم و هدو ازاد کردم. لطفا یذره وقت بذارین واسه مشتری……

    ۱۳
    ۳
      • حمید گفته:

        داداش این راحت ترین کارش به نظرم استفاده از پلاستیک هست ، تو خونه یه پلاستیک سفید خیلی تمیز و تقریبا بزرگ پیدا کن ، اروم بازش کن و هارد رو بزار داخلش ، پلاستیک دریچش نباید رو به بالا باشه ، بهتره از بغل بزاریش رو زمین ، و تو اون هارد رو باز کنی ، از بالا هم بهش نگاه کن و کارات رو انجام بده که نفست اتو اشغال محیط رو نکشونه داخل پلاستیک ، یکم با صفحه ها بازی کنی یهو ازاد میشه ، البته اگه زیاد درگیر نباشه ، جوری نباشه که با چرخوندن صفحه ها ، خط خطی بشن ، ولی به هر حال به نظرم باز نکنین و بدین متخصصین ، اگه تجربه ای در زمینه الکترونیک و تکنولوژی ندارین ممکنه به قسمت های حساس صدمه بزنین

        ۰
        ۰
  2. rahim گفته:

    سلام دوستان بنده میخواستم یک راهنمایی کنم و اون اینکه اگه خواستید هارد را تعمیر کنید بپرسید ببینید ایراد روی بردش هست یا داخل سیلندر هست یا همون ایراد برقی داره یا ایراد مکانیکی اگر ایرادش برد الکترونیکی یا همون برقی بود و قابل تعمیر بود تعمیرش کنید و با خیال راحت هزینه کنید ولی اگه ایرادش داخل سیلندر یا ایراد مکانیکی بود براش اصلا هزینه نکنید چون از دستتون خواهد رفت و بهتره هارد را عوض کنید مگر اینکه اطلاعات ان را نیاز داشته باشید و در این صورت در اولین فرصت بکاپ بگیرید چون به کارکرد مداوم ان اصلا اطمینان نکنید

    ۱
    ۰
  3. محمد گفته:

    سلام و خسته نباشید من یک هارد اکسترنال سیگیت دارم به مدل ST1000LM010
    آیا این مدل هارد رو موجود دارید بفرستم برای بازیابی اطلاعات
    هارد ۲.۵ اینچی میباشد
    اگر احیانا هد این مدل رو موجود دارید به ایمیل من بفرستید تا براتون هاردرو ارسال کنم
    من نگشتم دنبال نمونه هارد ولی یکی از تعمیراتی ها تخصصی گفت اول هارد مشابه پیدا کن بعد بیار بر تعمیر

    ۰
    ۰
  4. مهدی شمسی گفته:

    سلام من یه هارد یک ترابایت سیلیکون پاور مدل A80 دارم که متاسفانه در اثر یه شوک الکتریکی کوچک دست(الکتریسیته ساکن) دیگه بالا نمیاد که به نمایندگی گارانتی متین واقع در اصفهان چهارباغ بالا مراجعه کردم که بهم گفتند درگیری هد پیدا کرده و دیگه به درد نمیخوره و اطلاعاتش هم قابل بازیابی نیست…
    به همین راحتی…
    لازم به ذکر است که هارد چراغ داخلش روشن و لرزش داره یعنی که دیسکش هم کار می‌کنه و لرزش احساس میشه ولی هد نمیتونه بخونه…
    لطفا کسی می‌تونه راهنمایی کنه چطوری میتونم درستش بکنم؟چونکه اطلاعات با ارزشی دارم داخلش.

    ۰
    ۰

دیدگاهتان را بنویسید