متاسفانه هر روزه شاهد این هستیم که بعضی از دوستان درخواست ریکاوری اطلاعات پس از نصب ویندوز فرمت پارتیشن پس از نصب مجدد ویندوز اWindows Recovery و یا فرمت Format کردن یک پارتیشن به یادآورده اند که اطلاعات هارد خود را تخلیه نکرده اند ، یا به اشتباه اطلاعاتی را پاک و دیلیت کرده اند Delete و اتفاقاتی از این دست و حالا به دنبال ریکاوری و بازیابی اطلاعاتشان بعد از فرمت کردن ، یا پاک کردن اطلاعات و یا نصب مجدد ویندوز هستند.

اول از همه برای این دوستان چند توصیه مهم دارم در مورد ریکاوری بازیابی اطلاعات پس از نصب ویندوز فرمت پارتیشن که حتما با کلیک کردن در اینجا این توصیه ها رو بخونند و جدی بگیرند.

ریکاوری درایو فرمت شده هنگام نصب ویندوز
ریکاوری درایو فرمت شده هنگام نصب ویندوز

آیا ریکاوری درایو فرمت شده، هنگام نصب ویندوز امکان پذیر است؟

یک اصل کلی در نصب ویندوز و یا بطور کلی فرمت کردن هارد وجود دارد؛ که برای همه انواع حافظه های جانبی از جمله: اکسترنال و اینترال کاملا صدق می کند. آنچه که در هنگام و پس از نصب ویندوز، اتفاق می افتد بدین شرح است:

هرگاه اطلاعاتی بر روی هارد دیسک نوشته میشود اطلاعات قبلی پاک شده و اطلاعات جدید جای آنها را در آن مکان ها خواهند گرفت. پس شما با فرمت کردن و یا حذف اطلاعات به هر طریق قادر به از بین بردن اطلاعات نخواهید بود مگر آنکه اطلاعات جدیدی بر روی اطلاعات قبلی نوشته شود.

مراحل نصب ویندوز شامل فرمت مجدد هارد دیسک و یا صرفا بازنویسی سیستم عامل باشد. در هر دو صورت پس از نصب ویندوز ما بصورت عمدی مقداری از فضای هارد دیسک را دوباره نویسی نموده ایم و متاسفانه آن اطلاعاتی که جایشان را به داده های جدید سپرده اند دیگر قابل بازیابی نخواند بود.

توجه کنید بعد از نصب ویندوز و بازنویسی بخشی از داده روی هارد، قسمتی از هارد که هنوز اطلاعات جدیدی رو آن ریخته نشده قابل ریکاوری است.

مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات خانه سخت افزار پس از ورود این چنین هارد دیسک ها یی آنها را کامل تجزیه و تحلیل نموده و اطلاعات باقی مانده از قسمت های بازنویسی نشده را برای شما مشتریان گرامی ریکاوری خواهد نمود.

  • ریکاوری بازیابی اطلاعات پس از نصب مجدد ویندوز یا ریکاوری ویندوز بر روی هارد دیسک
  • ریکاوری و بازیابی اطلاعات بعداز فرمت کردن پارتیشن و درایو هارد دیسک یا مموری
  • ریکاوری و بازیابی اطلاعات پس از پاک کردن و دیلیت Delete کردن اطلاعات هارد دیسک یا مموری
  • ریکاوری و بازیابی اطلاعات بعد از پارتیشن بندی هارد دیسک
۳/۵ - (۲ امتیاز)

7 دیدگاه برای “بازیابی اطلاعات پس از نصب ویندوز، فرمت و پارتیشن بندی هارد

  1. hjk گفته:

    Hi.منظورم از بازیابی گوشی گلسی A70s مفقود یا سرقت شده خواستم قبل از راه اندازی home در سیسم گوشی جدید اطلاعاتی که در home قبلی باقی مونده جابجا یا بازیابی کنم .۱ اینکار امکان پذیر هست؟ ۲. اطلاعات شما مفید بود. و متشکرم ازتایمی که برای من گذاشتید. ۱۱:۴۳ پنجشنبه ۹۹/۸/۸ …۲۰۲۰/۱۰/۲۹ By

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      مقدمه پارتیشن بندی هارد فرمت کردن هارد است و وقتی هاردی فرمت شود اطلاعات پاک می شود پس چیزه عجیب و غریبی رخ نداده است و تا زمانی که اطلاعات جدیدی روی هارد نریخته باشین قابل بازیابی به همان دسته بندی اولیه وجود دارد اما موارد استثنا هم وجود دارد که بیشتر مربوط به مدل هارد می باشد باید بررسی شود

      ۰
      ۰
  2. جمید گفته:

    سلام و ادب
    من لپ تاپ ام دارای درایو های C و D و E و F بود که ویندوز ۷ هم روی درایو اول یعنی C نصب بود.
    می خواستم ویندوز ۱۰ را بجای ویندوز ۷ موجود نصب کنم. با توجه به اینکه این فایل ویندوز ۱۰ را از سایتی در اینترنت دانلود کرده بودم و حجم آن طوری بود که در DVD جا نمی شد لذا فایل دانلود شده که از نوع imag بوده(با پسوند iso) از محل پوشه دانلود واقع در درایو C به درایو D منتقل کردم سپس با برنامه WinToHDD که portable هم بود و در درایو آخر F قرار داده بودم فایل image مذکور را open کردم و اقدام به نصب ویندوز جدید کردم. بعد از چند لحظه ای سیستم ریستار شده و بالا نیامد و error داد. در این شرایط مجبور شدم cd ویندوز ۷ را در درایو لپ تاپ گذاشته و خواستم ویندوز ۷ را upgrade کنم که اجازه نداد و مجبور شدم نصب ویندوز جدید کنم. متاسفانه بعد از نصب ویندوز دیدم فقط یک درایو C وجود دارد و دیگر درایوها و اطلاعات آن دیگر نیستند و کل حجم هارد خالی است و تنها حجم آن به اندازه ویندوز نصب شده اشغال است.
    آیا می شود فایل و پوشه های ازبین رفته را برگرداند؟
    ممنون میشم کمکم کنید.

    ۱
    ۰
  3. حمیده جوانمرد گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    لپ تاپ من بعداز مدتی استفاده ارور داد و دایم پیغام آپدیت ویندوز میداد که اوکی کردم و دیگه سیستم بالا نیومد و مجبور شدم دوباره نصب ویندوز کنم و دوباره تعریف درایو شد .. تمام عکسا روی لپ تاپ سیو بودن الان چجوری میتونم عکسهارو برگردون و آیا قابل برگشت هستن؟ عکسها برام خیلی مهم هستن.ممنون میشم کمکم کنید و راهنمایی کنید.

    ۰
    ۰

دیدگاهتان را بنویسید