هارد اکسترنال transcend  ازجمله هاردهایی می باشد که در بازار فقط به صورت اکسترنال موجود است، دلیل آن عدم وجود اینترنال این هارد این است که ترنسند هارد تولید نمی کند بلکه باکس هارد تولید می کند و پس از باز کردن باکس ترنسند با  هارد سامسونگ و در بعضی موارد توشیبا و سیگیت مشاهده خواهید کرد.

خرابی در هارد دیسک های اکسترنال ترنسند بسیار متنوع است به این دلیل که هارد دیسک های متفاوتی درون باکس های اکسترنال هارد transcend  قرار دارد.

اما نکته جالب این است که در هارد دیسک های اکسترنال ترنسند  هارد هایی با برد  USB قرار ندارند و جهت تبدیل هارد ساتا به یو اس بی از یک رابط تبدیل ساتا به usb مانند عکس زیر استفاده میشود.

تبدیل ساتا به یو اس بی
تبدیل ساتا به یو اس بی

در نمای زیر می توانید اختلاف یک هارد اکسترنال پرتابل وسترن دیجیتال را با یک هارد ساتای معمولی مشاهده نمایید.

تعمیر هارد ترنسند ranscend
تعمیر هارد ترنسند ranscend
همانطور که قبلا” ذکر شد در هارد دیسم های اکسترنال ترنسند transcend بجای استفاده از یک هارد با برد یو اس بی USB از یک هارد ساتا و یک رابط ساتا به یو اس بی استفاده شده است. جهت تعمیر هارد ترنسند transcend حتما لازم است که هارد دیسک از باکس خارج شود و رابط اکسترنال هارد چک شود. در بعضی موارد بعلت نوسانات ولتاژی این رابط خراب میشود.

علت نشناختن هارد اکسترنال seagate سیگت TRANSCEND

بیشتر به خاطر خرابی یکی از هدها می باشد در بعضی از موارد نیز عدم شناسایی هارد اکسترنال ترنسند به خاطر خرابی فریم وری  می باشد.البته تمام این مواردبستگی به درون باکس هارد ترنسند می باشد که در درون این باکس ها چه مدل هاردی موجود می باشد. اگر باکسهای ترنسنت شما به مشکل خورد نگران نباشید خانه سخت افزار تنها نماینده انحصاری دستگاه PC3000 قابلیت ریکاوری این مدل هاردرا دارا می باشد از دیگر ایرادات این مدل هاردرا به اختصار در پایین توضیح می دهیم:

  • عدم شناسایی هارد اکسترنال ترنسند
  • کندشدن هارد اکسترنال ترنسند
  • صدای غیر متعارف
  • افت ظرفیت
۲/۵ - (۳ امتیاز)

9 دیدگاه برای “هارد اکسترنال ترنسند

    • امیر گفته:

      سلام
      دوست گرامی بستگی دارد به هارد داخلی باکس. زیرا ترنسند سازنده باکس است نه هارد و باید دید چه برند هارد دیسکی در داخل باکس شما وجود دارد. باید بررسی شود. بعضی از پسورد های نرم افزاری قابل حذف شدن هستند و بعضی دیگر نیاز به حملات نرم افزاری دارند. هاردتان را بری بررسی به کارگاه بفرستید. توصیه میکنم در وارد کردن پسوردی که اشتباه است اصرار نورزید.
      موفق باشید
      خانه سخت افزار

      ۰
      ۰
  1. علیرضا گفته:

    سلام
    از دیروز به اطلاعات هارد اکسترنال دسترسی ندارم
    به این صورت که سیستم شناساییش می کنه یعنی تو ست اپ و device maneger
    وجود داره اما تو my computer فقط یه ایکون ازش نشون میده و زمانی که روش کلیک می کنم سیستم کند میشه و چیزی نمایش داده نمیشه
    ضمنا disk manager هم وقتی هارد وصله لود نمیشه که اونجا رو چک کنم
    روی یه سیستم دیگه هم امتحان کردم همینجوریه
    ویندوزم رو عوض کردم و بعدش هارد رو متصل کردم پیغام نصب موفقیت امیز درایورها اومد اما چیزی باز نمیشه !
    کسی میتونه کمک کنه ؟

    ۰
    ۰
  2. Zahramsv77 گفته:

    سلام..تویه کامپیوترم وقتی هارد رو وصل میکردم میگفتن usbناقص هستش بالا نمی اومد رو تی وی هم ک وصل کردم چیزی نشون نداد بعد بردم تعمیرگاه میگن چون به تی وی وصل کردی اینطوری شده و باید همه اطلاعات پاک بشه واقعا این حرف درسته؟؟؟

    ۰
    ۰
    • خانه سخت افزار گفته:

      سلام
      وقتی هارد رو به تلویزیون یا گوشی وصل می کنید به دلیل تفاوتی که سیستم فایل خوانی اینگونه دستگاه ها دارند معمولا از شما درخواست فرمت می کنه.با فرمت کردن تمام اطلاعات شما پاک میشه ولی از بین نمیره.توصیه می کنیم برای اینکار قبلا یک بک آپ تهیه کنید.

      ۰
      ۰

دیدگاهتان را بنویسید