• شماره کارت اعتباری
  • آدرسهای ایمیل
  • اعتبارهای آنلاین
  • و یا اطلاعات حساب بانکی

به دست افراد غیرمجاز افتاده است، شما می توانید مطمئن باشید سارقان می خواهند از این داده ها برای منافع شخصی خود استفاده کنند، یا آنها را در بازار سیاه بفروشند، جایی که در آن خریداران و فروشندگان به صورت ناشناس کالاها و خدمات به سرقت رفته یا غیرقانونی را معامله می کنند.
در darknet، بخش مخفی و پنهان اینترنت، همه چیز از اسلحه و مواد مخدر تا پول شویی و اطلاعات کارت اعتباری می تواند خرید و فروش شود. به عنوان مثال، یک مجموعه کامل از تمام اطلاعات کارت اعتباری (نام، شماره کارت، تاریخ انقضا، شماره امنیت اجتماعی، تاریخ تولد و شماره CVV (کد امنیتی سه رقمی موجود در پشت کارت اعتباری))، در حال حاضر در ایالات متحده و اروپا ارزشی بین ۳۰ تا ۴۵ دلار دارد. کارتهای اعتباری بی مصرف آشغال، کپی اطلاعات ذخیره شده بر روی نوار مغناطیسی کارت، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار پیشنهاد می شوند. سپس این اطلاعات می توانند بر روی کارت اعتباری خالی کپی شوند، و کارتهای جعلی را به واقعی تبدیل کنند.

بازار سیاه برای اطلاعات
بازار سیاه برای اطلاعات

اطلاعات حسابهای آنلاین

برای مثال اطلاعات شخصی شما از حسابهای آمازون و یا eBay و همچنین داده های دسترسی مراکز خدمات پخش آنلاین ویدیو، مانند Netflix در بازار سیاه برای اطلاعات تقاضای زیادی دارند. شما می توانید یک حساب Netflix را با چانه زنی در darknet تنها با قیمت ناچیز ۵۰ سنت معامله کرده بخرید.

اپ های تلفن همراه – رایگان، همواره رایگان نیست:

برنامه های کاربردی رایگان Free apps درآمد خود را از طریق تبلیغات تأمین می کنند، اما اطلاعات گوشیهای هوشمند که برای سازنده ارسال می شود،ممکن است به کسانی دیگر در بازار سیاه برای اطلاعات فروخته شوند، درحالی که، شما نمی دانید این داده ها به چه کسی قرار است تحویل داده شود. انتظار می رود، داده ها به صورت ناشناس منتقل شوند، و غیر قابل رهگیری منبع اصلی داده ها، اما همیشه اینطور نیست. محققان دریافتند که مشخص نمودن هویت داده های ناشناس آنقدرها هم پیچیده نیست که به نظر می رسد.

سوابق پزشکی

امروزه سوابق بیماران بسیار محبوب هستند. در سال ۲۰۱۵، حدود ۱۰۰ میلیون سابقه پزشکی به سرقت رفته است. در نگاه اول به نظر می رسد توضیح این واقعیت در این مقاله تا حدی تعجب آور باشد: اینکه به غیر از شماره بیمه، اطلاعات حساس شخصی را نیز می توان به دست آورد. پس از آن سوابق به سرقت رفته اغلب برای سرقت هویت و یا اخاذی استفاده می شود. با توجه به تحقیقات پژوهشگران امنیتی تیم تحقیقاتی X-Force از IBM مدت زمان پایداری داده ها در بازار سیاه برای اطلاعات بسیار مورد علاقه مجرمان است. حساب کارت اعتباری می-تواند مسدود شود، اما سوابق بیماران خیر، و داده های مربوط به سوابق بیماران معمولاً برای تمام طول زندگی است.

دستگاه های دور ریخته شده

زمانی که قصد فروش کامپیوترها یا گوشیهای هوشمند استفاده شده خود را دارید، باید بسیار احتیاط کنید. فرمت هارد دیسک و یا تنظیم مجدد گوشیهای هوشمند در مقابل جمع کننده های حرفه ای اطلاعات کمکی نمی کنند. بنابراین همیشه توصیه می شود، قبل از فروش دستگاه از نرم افزار حذف حرفه ای اطلاعات بدون امکان بازیابی استفاده شود.
این دستگاه ها با کمال میل توسط هکرها برای انواع اقدامات مجرمانه استفاده می شوند. به خصوص زمانی که آنها بتوانند منبع داده های آن ها را آشکار کنند. برای مثال دستگاه هایی که حاوی اطلاعات یک کسب و کار هستند، بصورت خاصی مورد علاقه سارقان هستند. داده های بسیار حساس و یا خصوصی مانند اسرار شرکت، اطلاعات ورود به سیستم، و دیگر اطلاعات حساس به معنای دستیابی به پول بیشتر هستند. از سوی دیگر، کامپیوترهای شخصی، یک نقطه شروع خوب برای اخاذان یا متخصصین در زمینه سرقت هویت است. اگر می خواهید مطمئن شوید که هیچکس نمیتواند از اطلاعات شما استفاده کند، شما باید رسانه های ذخیره-سازی را برای همیشه پاکسازی کنید. می توانید با استفاده از وسیله ای به نام degausser، که از یک میدان مغناطیسی قوی به منظور پاکسازی داده ها یا تکه تکه کردن یا تخریب مکانیکی رسانه استفاده می کند، این کار را انجام دهید.

بازار سیاه برای اطلاعات
بازار سیاه برای اطلاعات

از اطلاعات خود محافظت کنید

حفاظت از داده ها نسبت به گذشته مهمتر شده است. اطمینان حاصل کنید که اقدامات لازم برای محافظت از اطلاعات شخصی خود را انجام می دهید و دائما مناطقی که می¬تواند به صورت بالقوه توسط مجرمان به خطر بیافتد، را بررسی می کنید. با اطلاعات خود مانند طلا رفتار کنید. سرقت طلاهای خود را برای کسی آسان نکنید، و اجازه ندهید که از آنها در بازار سیاه پولی ساخته شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید